۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
تشکیل ۱۰۳ هزار پرونده برای تخلفات صنفی

تشکیل ۱۰۳ هزار پرونده برای تخلفات صنفی

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت : بیش از یک میلیون و ۶۹۲ هزار فقره بازرسی از صنوف کشور درهشت ماهه نخست سال ۹۸ انجام شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف ایران، بهنام نیک منش اظهارکرد: از مجموع بازرسی های انجام شده در هشت ماه گذشته، ۱۰۳ هزار و ۶۴۳ فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از ۹۳۳ میلیارد و ۵۳ میلیون تومان تشکیل شده است.

وی افزود: در هشت ماهه نخست سال جاری ۹۹ هزار و ۳۲۳ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که ۵۷ درصد در بخش کالا و ۴۳ درصد در بخش خدمات بوده است.

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران تصریح کرد: از مجموع شکایات دریافتی ۲۳ درصد به صورت حضوری، ۵۰ درصد تلفنی و ۲۷ درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است.

نیک منش افزود: پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان تعداد ۹۵ هزار و ۴۷۲ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده وهمچنین از کل شکایات قابل پیگیری۲۰ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۰درصد متخلف، ۳۰ درصد غیرمتخلف و ۲۰ درصد در دست بررسی است و بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران‌فروشی و عدم صدور صورتحساب است.

کد خبر: ۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha