۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
آغاز آزمایشی دو روزه «تهران - شمال»/ عوارض، آزادتر از آزادراه
بعد از یخبندان اول صبح انجام شد

آغاز آزمایشی دو روزه «تهران - شمال»/ عوارض، آزادتر از آزادراه

منطقه یک آزادراه تهران - شمال در حالی ظهر امروز به صورت آزمایشی و فقط برای دو روز افتتاح شد که خودروهای عبوری وارد شده به این مسیر آزادراهی ساعتها در انتظار بودند تا نام خود را به عنوان نفرات اول در ورود به این آزادراه ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار،ظهر امروز منطقه یک آزادراه تهران - شمال با دستور رئیس جمهوری بازگشایی شد و خودروهایی که ساعتها در انتظار بودند وارد این آزاد راه شدند.

روز گذشته رئیس‌جمهور در مراسم سخنرانی‌خود در راهپیمایی 22 بهمن نکاتی را مطرح و اعلام کرده بود که من از همین جا به وزارت راه و شهرسازی دستور می‌دهم که جاده عظیم تهران ـ شمال را که تکمیل شده از فردا (23 بهمن) به‌صورت آزمایشی‌ باز کند، انشاءالله اوایل اسفند این جاده مهم که یکی از افتخارات مهندسی ایران است، افتتاح خواهد شد».

منطقه یک آزادراه تهران - شمال از بزرگراه همت پس از تقاطع آزادگان منشعب می‌شود و در مسیر 33 کیلومتری تا سه‌راهی شهرستانک در جاده قدیم کندوان ادامه دارد. پس از آن خودروها وارد جاده قدیم کندوان شده و طی مسیر می‌کنند و سپس می‌توانند در منطقه مرزن‌آباد وارد منطقه چهار آزادراه تهران - شمال شوند.

بنا بر این گزارش، ارزش فعلی این منطقه بیش از 10 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

نکته جالب درباره عوارض این آزادراه است که خادمی، مدیرعامل شرکت توسعه ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور، آن را زیر 50 هزار تومان عنوان کرده و گفت: فردا نیز این تردد آزمایشی انجام می‌شود و اوایل اسفندماه نیز قطعه یک آزادراه تهران – شمال افتتاح خواهد شد. تردد آزمایشی در این دو روز که هر روز دو ساعت خواهد بود، برای خودروها رایگان است.

وی همچنین تاکید کرد عوارض عبور از قطعه یک آزادراه تهران - شمال به صورت الکترونیکی و شناور است و مبلغ آن زیر ۵۰ هزار تومان خواهد بود!

ورود به آزاد راه و اشتراک گذاری در اینستاگرام

گفته می شود از ساعت 12 تا 14 امروز این مسیر باز خواهد ماند و روز آینده نیز به مدت 2 ساعت این مسیر برای بهره برداری آزمایشی باز است.نکته جالب بازگشایی آزمایشی منطقه یک آزاد راه تهران-شمال این بود که تعداد زیادی از خودروها امروز در ورودی آزاد راه منتظر بودند تا نام خود را به عنوان نفرات نخست ترددکننده در آزادراه یاد شده ثبت کنند.

اکثر این افراد اعلام می کردند که با ورود به این آزاد راه می خواهند عکس های یادگاری گرفته و آنرا در اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

طبق گفته مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی قرار بود منطقه یک آزادراه تهران -شمال  در دهه فجر امسال افتتاح شود که به گفته مسؤولان، در راستای ارتقاء ایمنی مسیر و هماهنگی در استقرار ارگان‌های دست‌اندرکار جاده، افتتاح این مسیر به اوایل اسفندماه امسال موکول شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این‌باره گفته بود: در جلسه‌ای که‌ با حضور وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسؤولان ذی‌ربط از جمله پلیس راه کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وزارت ارتباطات، اورژانس، آتش‌نشانی، هلال احمر و دیگر ارگان‌هایی که باید در آزادراه مستقر باشند، برگزار شد، نظرات بخش‌های مختلف اخذ شد و با توجه به این نقطه‌نظرات، در جهت بالا بردن سطح ایمنی آزادراه مواردی مطرح شد و برای اینکه هیچ مشکلی در آینده، حین تردد برای مردم در منطقه یک آزادراه پیش نیاید،‌ چند روزی افتتاح به تعویق افتاد تا کارها به اتمام برسد، البته وزیر راه و شهرسازی خط قرمز زمان را برای پایان همه کارها در منطقه یک، 30 بهمن‌ماه تعیین کرده است، یعنی استقرار اکیپ‌ها و دستگاه‌های ذیربط تا آن زمان در آزادراه انجام شود.

کد خبر: ۵٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha