۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
اعضای کابینه رییس جمهوری منتخب آمریکا چه کسانی هستند؟
«بایدن» با پیروزی در پنسیلوانیا، رییس جمهوری امریکا شد؛

اعضای کابینه رییس جمهوری منتخب آمریکا چه کسانی هستند؟

بالاخره رقابت برای تصاحب پست ریاست جمهوری در امریکا به پایان رسید و جو بایدن با حداکثر آرای مردمی و حداکثر آرای الکترال به عنوان رییس جمهوری امریکا انتخاب شد. حال سوال این است که اعضای کلیدی کابینه چه کسانی خواهند بود؟

بازار؛ گروه بین الملل:جو بایدن با پیشی گرفتن از ترامپ در ایالت پنسیلوانیای امریکا رسما به عنوان رییس جمهوری امریکا انتخاب شد و معرفی اعضای کلیدی  کابینه او شروع شده است. ولی انتخاب اعضای کابینه و مشاوران ارشد دولت بایدن حتی قبل از انتخابات شروع شده بود و دلیل این مساله تلاش بایدن برای شروع سریع کارش به عنوان رییس جمهوری امریکا است. حال باید روند اجرای دوره گذر دو دولت در امریکا شروع شود و این دوره ای تاریخی برای سیاست این کشور خواهد بود.

 کمپین بایدن اعلام کرد: «تجربه بایدن به عنوان معاون رییس جمهور که هشت سال به طول انجامید گنجینه ارزشمندی از تجربه را در اختیار او قرار داده است و روابط بسیار خوبی در میان افراد تاثیر گذار و توانمند دارد که می تواند از آنها برای حل بحران های کنونی در امریکا استفاده کند.»

اما سوال این است که افراد کلیدی کابینه بایدن چه کسانی هستند و چه سابقه ای دارند؟ نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت: «در مرکز اصلی برنامه ریزی بایدن برای دوره گذار «تد کافمن» قرار دارد. او ریاست ستاد بایدن در دوره ای که به عنوان سناتور در امریکا فعالیت می کرد را بر عهده داشت و زمانیکه بایدن به عنوان معاون رییس جمهور انتخاب شد، به جای بایدن وارد سنای امریکا شد. یکی دیگر از گزینه ها «جف زینتس» است که ریاست امور اداری دفتر باراک اوباما در دوره ریاست جمهوری او را بر عهده داشت. «یوهانس آبراهام» که در دوره ریاست جمهوری اوباما به عنوان مشاور «والری جارت» و کنسول اقتصادی دولت فعالیت می کرد یکی از ناظران اصلی دولت جدید امریکا در دوره گذر خواهد بود.

چه افرادی در دولت نقش پر رنگی خواهند داشت
علاوه بر افرادی که در دوره رقابتهای انتخاباتی همراه جو بایدن بودند و مشاوره های ارزشمندی به او می دادند، افرادش که در طی سالها فعالیت سیاسی  با بایدن ارتباط داشته اند هم در دولت جدید نقش خواهند داشت. از جمله مهمترین افرادی که نامشان مطرح شده است «جیک سالیوان» و «آنتونی جی بلینکن» است که از آنها به عنوان اثر گذارترین چهره ها در دولت جدید نام برده شده است و انتظار می رود این افراد پست های کلیدی و بسیار مهمی در دولت داشته باشند. جیک سالیوان که مشاور سابق هیلاری کلینتون بود برای پستهای مختلفی کاندیدا شده است ولی آنتونی جی بلینکن  به احتمال زیاد به عنوان مشاور ارشد امنیت ملی در دولت بایدن مشغول به کار خواهد شد.

 محتمل ترین گزینه برای تصاحب پست وزارت دفاع امریکا، «میشل فلورنی» است که قبلا به عنوان مشاور وزارت دفاع کار کرده است و در دوره رقابتهای انتخاباتی به بایدن مشاوره می داد. او اولین زنی خواهد بود که به عنوان وزیر دفاع در امریکا فعالیت خواهد کرد.

«لایل برینارد» که هم اکنون عضو هیات مدیره فدرال رزرو امریکا است دو دوره ریاست جمهوری اوباما به عنوان وزیر خزانه داری فعالیت کرده بود، محتمل ترین گزینه برای وزارت خزانه داری امریکا در دوره بایدن است. البته پیشتر در مورد احتمال انتخاب سناتور الیزابت وارن برای این پست صحبت شده بود ولی با توجه به اینکه احتمال حضور اکثریت جمهوری خواه در سنای امریکا بالا است، شانس رای آوردن فردی مانند وارن برای این پست کم است و به همین دلیل لایل برینارد به عنوان گزینه کلیدی معرفی شده است.

چه کسی وزیر خارجه خواهد بود
«سوزان رایس» که در دوره اوباما مشاور امنیت ملی بود، محتمل ترین گزینه برای وزارت خارجه خواهد بود ولی این احتمال وجود دارد که سنای امریکا با انتخاب سوزان رایس مخالفت کند و بایدن پیش بینی می کند برای انتصاب وی دوره سختی در پیش خواهد داشت. یکی دیگر از این گزینه ها آنتونی بلینکن است که پیشتر در این سمت فعالیت کرده است. نیویورک تایمز نوشت: «بایدن تلاش می کند تا بهترین گزینه ها را برای پستهای کلیدی دولتش انتخاب کند و این افراد را بر مبنای شناختی که طی سالها فعالیت سیاسی دارد انتخاب خواهد کرد. او مشاوران قدرتمندی دارد و می تواند از نظرات آنها برای انتخاب افراد کلیدی بهره بگیرد.»

این رسانه در مورد حداکثر بودن آرای حزب جمهوری خواه در سنای امریکا نوشت: «بدون شک در این دوره جمهوری خواهان حداکثر اعضای سنا را دارند، تایید تمامی افرادی که بایدن و تیم او به دنبال تایید آنها به عنوان وزرا هستند کار سخت تری خواهد بود.»

«سدریک ریچموند» که یکی از مشاوران بایدن در دوره رقابتهای انتخاباتی بود، انتظار می رود نقشی کلیدی در کاخ سفید بر عهده داشته باشد و «اریک گارستی»، فرماندار لس آنجلس که در کمپین بایدن نقش فعالی داشت، پستی کلیدی در کاخ سفید به  دست خواهد آورد.

کد خبر: ۵۲٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha