۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
بازار ۲۰۰ میلیون نفری پاکستان در انتظار کالاهای ایرانی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد

بازار ۲۰۰ میلیون نفری پاکستان در انتظار کالاهای ایرانی

درخشان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید کشور پاکستان با جمعیت ۲۰۰ میلیون نفری، بازار بالقوه خوبی برای محصولات ایرانی است که در حال حاضر از آن استفاده چندانی نمی‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالناصر درخشان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه برای توسعه صادرات، گفت: هرچند در دوره‌ای که کشورها در شرایط تحریمی به سر می‌برند باید از همه ظرفیت‌ها به درستی استفاده کرد اما در حال حاضر بسیاری از پتانسیل‌ها در ایران بلااستفاده مانده است.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی افزود: کشور پاکستان با جمعیت ۲۰۰ میلیون نفری، بازار بالقوه خوبی برای محصولات ایرانی است البته شرط اصلی به دست آوردن بازار این کشور، داشتن بینش و اطلاعات درست و جامعی از بازار پاکستان است، حال آنکه در شرایط کنونی استفاده چندانی از آن نمی‌شود.

وی تصریح کرد: هرچند پاکستان، صادرکننده مواد غذایی از جمله محصولات کشاورزی و دامی است، اما می‌تواند به عنوان مقصد صادراتی محصولات ایرانی در زمینه‌های مختلف به ویژه لوازم ساختمانی، کاشی و... مطرح شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از اعمال سیاست‌های اشتباه از سوی بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در برابر صادرات، اضافه کرد: بانک مرکزی و وزارت صمت، تجار را ملزم به بازگشت ارز صادراتی می‌کنند حال آنکه بازرگانان کالاها را در کشورهایی مانند پاکستان و... با تومان یا روپیه مبادله می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با طرح این پرسش که اگر بازرگانان در ازای صادرات، دلار دریافت کنند آیا در شرایط تحریمی می‌توان ارز جابه جا کرد؟ ادامه داد: ایجاد محدودیت برای تجار نه تنها کمکی به اقتصاد نمی‌کند بلکه موجب می‌شود فرصت‌هایی مانند اشتغالزایی و درآمدزایی نیز ازبین رود.

کد خبر: ۵۲٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha