۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
 اسکان اضطراری ۱۶۳۰ در راه مانده/ گاز مشترکان گیلانی وصل است
استاندار گیلان:

اسکان اضطراری ۱۶۳۰ در راه مانده/ گاز مشترکان گیلانی وصل است

رشت - استاندار گیلان از امدادرسانی و اسکان اضطراری هزار و ۶۳۰ درراه مانده خبر داد و گفت: تمامی راههای استان به جز اسالم - خلخال باز است.

به گزارش بازار، به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع، به وضعیت گیلان در جریان برف اخیر اشاره و بیان کرد: بارش برف در ارتفاعات استان، بیش از دو متر و در مناطق شهری به ویژه رشت، لاهیجان و رودسر افزون بر یک متر گزارش شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای بازگشایی مسیرها و جاده های استان افزود: هم اکنون تمامی محورهای اصلی گیلان به جز محور اسالم -خلخال بازگشایی شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مشکلات پیش آمده برای برخی از مشترکان انشعابات آب و برق استان خاطر نشان کرد: هم اکنون از  ۲۵۰هزار مشترکی که برق آنها قطع بوده، مشکل ۸۵ هزار مشترک رفع شده و از ۱۲ هزار مشترکی که آب آنها قطع بوده، مشکل شش هزار مشترک  وصل شده است.

زارع از اسکان اضطراری یک هزار و ۶۳۰ نفر از افراد در برف مانده خبر داد و از هموطنانی که قصد سفر به گیلان دارند، خواست تا از سفرهای غیر ضروری به این استان خودداری کنند.

استاندار گیلان به قطعی تلفن و اینترنت در برخی محورهای روستایی گیلان و نیز برخی ایستگاه های ارتباطی اشاره و اضافه کرد: ۵۰ درصد از خطوط اینترنت استان قطع شده که امروز با برق رسانی به ایستگاه ها، مشکل قطعی اینترنت نیز رفع می شود.

زارع به پیگیری های رئیس جمهوری و صدور دستورات لازم جهت حل مشکلات پیش آمده در گیلان اشاره کرد و افزود: معاون اول رئیس جمهوری، رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر کشور، وزیر ارتباطات و وزیر نیرو پیوسته برای حل مشکلات موجود حمایت و پشتیبانی داشته اند.

زارع از اعزام اکیپ های امدادی به ویژه در حوزه راه و برق از استان های همجوار به گیلان خبر داد و گفت: استان قزوین به عنوان معین استان گیلان برای کمک رسانی در جریان برف و کولاک انتخاب شده است.

استاندار گیلان به تلاش‌های مستمر در جهت حل مشکلات موجود به ویژه در حوزه برق و وصل شدن برق بخش قابل توجهی از مشترکان تا عصر امروز اشاره و خاطرنشان کرد: در برخی مناطق جنگلی و سخت گذر، پارگی سیم های فشار قوی و متوسط اتفاق افتاده که باید پس از جستجو ، در اسرع وقت ترمیم شود.

زارع گفت: خوشبختانه انشعاب گاز در تمامی نقاط شهری و روستایی استان وصل است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

کد خبر: ۵٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha