۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
فرمول متناسب سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت اعلام شد
رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران:

فرمول متناسب سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت اعلام شد

دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران از جزئیات احکام جدید متناسب سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت، خبر داد.

به گزارش بازار، علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران درباره اصلاحات احکام متناسب سازی برخی از بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: بعد از اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در تیرماه سال جاری و دریافت اولین حقوق بازنشستگان در مرداد ماه با اجرای متناسب‌سازی، برخی از بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور در اجرای متناسب سازی حقوقشان اعتراض داشتند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران افزود: به همین منظور احکام متناسب سازی مشاغل سخت و زیان آور که اشتباهاتی در آن صورت گرفته بود اصلاح شد و فرمول جدیدی برای متناسب سازی این گروه از بازنشستگان که در طول خدمت شان ۴ درصد حق بیمه بابت سختی کار بیشتر از سایر بیمه‌شدگان پرداخت کرده بودند و ۲۰ سال سابقه کاری آن‌ها در قانون برابر با ۳۰ سال کار یک بیمه شده عادی است، آماده شد.

دهقان کیا تصریح کرد: فرمول احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور به این صورت است که ۴/۳۰ را ضرب‌در تعداد سال‌های بیمه پردازی در کارهای سخت و زیان آور می‌کنیم. این فرمول پیشنهادی نمایندگان بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور بود که در جلسه‌ای که در کانون عالی بازنشستگان با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی داشتیم مطرح شد.

وی ادامه داد: احکام در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و هیات امنا این سازمان به تایید رسید و در نهایت مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی دستور اجرا را صادر کرد و از ماه جاری (یعنی آذر ماه) حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور بر اساس احکام جدید متناسب سازی آن اجرا می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران بیان کرد: احکام جدیدی که برای بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور در نظر گرفته شده است مورد تایید نمایندگان آن‌ها است و حقوق آذرماه، برایشان رضایت بخش خواهد بود.

افزایش حقوق بازنشستگان از بودجه متناسب سازی جزء پایه حقوق قرار می‌گیرد
دهقان کیا گفت: همچنین در کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی این موضوع را پیگیری کردیم که مبلغ متناسب‌سازی امسال که بر روی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزوده شد جزء پایه حقوق بازنشستگان محسوب شود و بر این اساس هر سال که افزایش سالیانه بر روی حقوق و دستمزدها صورت می‌گیرد بازنشستگان دریافتی بهتری داشته باشند تا مشکلاتشان کم شود و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد کانون را پذیرفت.

کد خبر: ۵۲٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • GB ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      0 0
      ایا کسی که امسال بازنشسته شده هم شامل افزایش حقوق مشاغل سخت وزیان اور میشود ؟شغل بازنشسته نانوا بوده.