۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کاهش شدید درآمدهای نفتی لیبی در ۲ ماه گذشته
رئیس شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد

کاهش شدید درآمدهای نفتی لیبی در ۲ ماه گذشته

درآمدهای نفتی لیبی در ماه‌های سپتامبر و اکتبر نسبت به همین مدت در سال گذشته دچار افت شدیدی شد و به ۳۴۷.۱ میلیون دلار آمریکا رسید.

به گزارش بازار، رئیس شرکت ملی نفت لیبی با بیان این که درآمدهای نفتی این کشور در دو ماه گذشته کاهش زیادی داشته است، پیش بینی کرد درآمدهای نفتی لیبی در دو ماه آخر سال افزایش قابل توجهی یابد.

درآمدهای نفتی لیبی در ماه‌های سپتامبر و اکتبر نسبت به همین مدت در سال گذشته دچار افت شدیدی شد و به ۳۴۷/۱ میلیون دلار آمریکا رسید.

شرکت ملی نفت لیبی روز جمعه در بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر افزود درآمد نفتی این کشور در ماه سپتامبر ۱۱۶/۹ میلیون دلار بود که نسبت به درآمد نفتی ۱/۷ میلیارد دلاری در سپتامبر سال گذشته، کاهش چشمگیری داشته است.

در این بیانیه آمده است: درآمد نفتی لیبی در ماه اکتبر امسال ۲۳۰/۲ میلیون دلار بود، در حالی که این رقم در اکتبر سال ۲۰۱۹، حدود ۲ میلیارد دلار بوده است.

مصطفی صنع الله، رئیس شرکت ملی نفت لیبی، گفت: ما کاری واقعی و جدی را آغاز کرده ایم و پیش بینی می‌کنیم که درآمد نفتی کشور در ماه‌های نوامبر و دسامبر افزایش قابل توجهی یابد. این نتیجه بازگشت تدریجی به روند عادی تولید است، اما ما به علت کمبود بودجه در این بخش، با چالش مواجهیم.

شرکت ملی نفت لیبی اخیرا وضع فوق العاده میادین نفتی کشور را لغو و از سرگیری تولید و صادرات نفت را اعلام کرد.

ارتش مستقر در شرق کشور از ماه ژانویه با درخواست توزیع عادلانه درآمدهای نفتی، تولید و صادرات نفتی این کشور را که منبع ا صلی درآمد آن است، متوقف کرده بود.

همین مسئله موجب کاهش تولید نفت خام لیبی از بیش از ۱/۲ میلیون بشکه در روز، به حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز شد.

کد خبر: ۵۲٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha