۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
درآمد زراعت چوب ۴ برابر دیگر محصولات
فعال زراعت چوب در کشور مطرح کرد

درآمد زراعت چوب ۴ برابر دیگر محصولات

حمدانی، فعال زراعت چوب در کشور گفت: درآمد زراعت چوب حدود چهار برابر کاشت سایر محصولات کشاورزی همچون برنج و ذرت است.

به گزارش بازار، حمید حمدانی یکی از فعالان زراعت چوب کشور زراعت چوب را یکی از زراعت‌های سودمند کشور خواند و گفت: امکان استفاده از آب شور یکی از مزیت‌های زراعت چوب نسبت به سایر محصولات کشاورزی است.

وی همچنین استفاده از زمین‌های شیب دار و بی کیفیت را از دیگر ویژگی‌های خوب زراعت چوب در کشور خواند و افزود: درآمد زراعت چوب در حال حاضر حدود چهار برابر سایر محصولات کشاورزی همچون گندم، جو، ذرت و برنج در شهرستان شوش دانیال است.

حمدانی با بیان اینکه یکی از درختان پرمصرف در زراعت چوب درخت اکالیپتوس است، گفت: برگ این درخت در کارخانه‌های دارویی نیز مصرف بالایی دارد که ارزش افزوده به سزایی را برای کشاورزان ایجاد می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه زراعت چوب برای کشاورزان امکان دامپروری و پرورش زنبور عسل را نیز مهیا می‌کند، تصریح کرد: این موضوع جدا از محصول اصلی یعنی چوب خام است که در کشور مصرف بالایی دارد و می‌تواند از قطع بی رویه درختان جنگل جلوگیری کند.

حمدانی همچنین گفت: زراعت چوب در کشور علاوه بر حفظ محیط زیست بخشی از نیاز کشور به واردات چوب را کاهش می‌دهد، البته کشاورزان این بخش مشکلاتی دارند که دولت می‌تواند با حل آن سرعت زراعت چوب در کشور را افزایش دهد.

وی بستن قراردادهای سه ساله با کشاورزان را یکی از مشکلات اصلی زراعت چوب خواند و افزود: زراعت چوب حداقل چهار تا پنج سال طول می‌کشد، اما اداره امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی قراردادهای سه ساله با کشاورزان می‌بندند که مشکل ساز است.

این تولیدکننده چوب در کشور، بورکراسی‌های اداری، ناهماهنگی دستگاه‌های دولتی با یکدیگر و همکاری نکردن بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان زراعت چوب را از دیگر مشکلات فعالان این حوزه دانست و گفت: این مشکلات دشوار و حل نشدنی نیستند که مسئولان نتوانند آن‌ها را حل کنند، فقط باید عزمی جدی برای حل مشکلات ایجاد شود.

کد خبر: ۵۲٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha