۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
حباب دلار در حال تخلیه؛ چشم انداز بازار کاهشی است
عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی ایران و عراق عنوان کرد

حباب دلار در حال تخلیه؛ چشم انداز بازار کاهشی است

حسینی، کارشناس اقتصادی پیشنهاد کرد: بانک مرکزی در این شرایط، در اقدامی هوشمندانه این حجم از ارزهای خانگی که بازار آمده و خواهد آمد را خریداری کند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، سید حمید حسینی عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی ایران و عراق، با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته پیش بینی کرده بودم که بازار ارز نیاز به یک شوک دارد تا شاهد ریزش قیمت ها باشیم، افزود: بازارهای مختلف نظیر ارز، بورس، مسکن، خودرو، طلا و سکه، با حباب قیمتی همراه است و در این شرایط، ارزی که در بازار معامله می‌شود، ارزی نیست که مصرفی باشد، زیرا مردم نه شرایط مسافرت دارند و نه امکان حواله آن وجود دارد. بلکه این ارز تنها برای پس‌انداز مدنظر است.

وی افزود: متاسفانه به رغم هشدارهای بسیار در خصوص ریسک بالا برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز، برخی در این ایام اقدام به خرید ارز کردند و حالا متضرر شده‌اند. این افراد به امید اینکه در آینده نرخ ها بالاتر خواهد رفت، اقدام به خرید کردند و حالا با کاهش نرخ ارز، مجبور به فروش شده‌اند، زیرا چشم‌انداز بازار، همچنان کاهشی است. بنابراین پیشنهاد می شود که بانک مرکزی در این شرایط، در اقدامی هوشمندانه این حجم از ارزهای خانگی که بازار آمده و خواهد آمد را خریداری کند.

وی با اشاره اینکه خبر پیروزی احتمالی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، باعث شده است بسیاری به تغییر در روابط ایران و آمریکا امیدوار باشند و در نتیجه حباب قیمت در بازار ارز در حال تخلیه شدن است و به تدریج شاهد کاهش حباب قیمت در سایر بازارها خواهیم بود.

حسینی در خصوص پیش‌بینی نرخ ارز اظهار داشت: بر مبنای تورم سالانه، قیمت دلار بین ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان باید باشد و روند بازار نشان می‌دهد که نرخ دلار به این محدوده کاهش خواهد یافت و روز شنبه نیز باید منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ دلار تا بیست هزار تومان در بازار ارز باشیم. و به مرور شاهد ثبات نرخ در محدوده ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان خواهیم بود. در نتیجه در این شرایط، خرید دلار، طلا، سکه و ... ریسک خیلی زیادی دارد.

حسینی در پایان گفتگو اظهار داشت: در این شرایط حساس، نهادهای نظارتی و امنیتی باید مراقب رفتار باندهای مافیایی باشند که با حجم بالای ارزی که دارند به دنبال جلوگیری از کاهش نرخ ارز هستند. بعضی صرافی ها در دبی و کردستان عراق وقتی می‌بینند قیمت ارز در حال کاهش است، شروع به خرید با نرخ های بالا می‌کنند تا به بازار سیگنال افزایشی بدهند. این باندهای مافیایی با سازوکار دلار فردایی به دنبال ضربه به چرخه اقتصادی کشور هستند. در نتیجه برخورد و چاره اندیشی برای مقابله با این ترفند ضرورت دارد. زیرا این گروه ها به دنبال فروپاشی اقتصاد ایران هستند.

کد خبر: ۵۲٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سعید IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      0 0
      آره اقدام هوشمندانه !!!؟؟؟ بانک مرکزی بیاد جلوی ضرر احتکارگران و سفته بازان را بگیره ، اونوقت این میشه اقدام هوشمندانه !!!؟؟؟ اون صرافی هایی هم که این آقا می فرمایند مگه چقدر سرمایه دارند که با خرید دلار در نرخ های بالاتر زورشون به کل بازار بچربه . این آقا کارشناسه یا خودش یکی از اون احتکارگراست و نگران از دست دادن سرمایه باد آورده اش ؟؟!!