۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
بازار سرمایه، بهترین گزینه سرمایه گذاری/ بازار جایی برای کاهش قیمت ندارد
مدیرعامل سبدگردان داریک پارس:

بازار سرمایه، بهترین گزینه سرمایه گذاری/ بازار جایی برای کاهش قیمت ندارد

شهرآبادی، مدیرعامل سبدگردان داریک پارس گفت: با توجه به ریزش دو ماه نیمی بازار، اکنون قیمت سهام ها عموما بسیار پایین و در کف قیمتی خود قرار دارد و گزارش عملکرد شش ماهه شرکت ها هم بسیار خوب است، همچنین عوامل رشد دهنده بازار که عمدتا نرخ ارز است از رشد قابل توجه ای برخوردار است که همه این عوامل باید نشان از رشد بازار سرمایه باشد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه، ابوالفضل شهرآبادی، مدیرعامل سبدگردان داریک پارس، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به اینکه بازار باید رشد خوبی از خود نشان می داد، اما ابهام در انتخابات امریکا یک عامل اثرگذار در بازار بود. با این حال به نظر می رسد دیگر بازار جایی برای کاهش قیمت سهام نداشته باشد.

بعد از انتخابات آمریکا هم اگر قرار باشد برگشت به برجام انجام شود، بنابراین انتظار این است تا به تدریج تحریم ها برداشته و ورود دلار به کشور راحت تر شود که طبیعی است با کاهش قیمت دلار مواجه خواهیم شد که به تبع آن قیمت در بازارهای مسکن، طلا و خودرو کاهشی می شود.

شهرآبادی در ادامه بیان داشت: البته بازار سرمایه کاهش خود را پیش خور کرده و بعد از تثبیت شرایط، بورس به آرامی شروع به رشد خواهد کرد و بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در یک سال آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه بعد از تثبیت شرایط تا انتخابات ریاست جمهوری در کشور خودمان یک بازار با رشد معقول خواهیم داشت و بازار سرمایه می تواند ریزشهای خود را جبران کند، تصریح کرد: در حال حاضر صحبت از آوردن سهم داراسوم است که اگر بعد از شرایط تثبیت این سهم عرضه شود شاید بتواند به بازار کمک کند، اما اگر در این شرایط این سهم وارد شود، تاثیرگذار نیست زیرا خریداران رغبتی برای خرید از خود نشان نمی دهند.

مدیرعامل سبدگردان داریک پارس به تاثیر نرخ بهره بانکی در بازار سرمایه اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: نکته بعدی مهمی که حائز اهمیت است، تاثیر نرخ بهره بر بازار سرمایه است که اگر بانک مرکزی نرخ بهره بانکی را افزایش دهد قطعا سیگنال منفی بر بازار فرستاده خواهد شد و برای رشد بازار این امر مثبت ارزیابی نمی شود. پیشنهاد این است که بانک مرکزی اجازه دهد بازار سرمایه رشد خود را شروع کند بعد به تدریج افزایش نرخ بهره بانکی را آغاز کند.

کد خبر: ۵۲٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha