۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
سیاست‌های نظارتی دولت و تغییر رویکردهای تجاری، مانع بالندگی بخش خصوصی شده است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران:

سیاست‌های نظارتی دولت و تغییر رویکردهای تجاری، مانع بالندگی بخش خصوصی شده است

صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بیان کرد: با سیاست‌های نظارتی و تغییر دیدگاه‌ها و رویکردهای مداوم اجازه ندادیم بخش خصوصی به بالندگی خود برسد تا از قبال این بالندگی، ثروت برای کشور تولید شود و از قبال این ثروت، رفاه برای جامعه ایجاد شود.

به گزارش بازار، یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در خصوص صدور کارت بازرگانی با تاکید بر ضرورت ایجاد مقررات سخت گیرانه برای صدور کارت بازرگانی گفت: باید از ابتدای فعالیت اقتصادی در کشور، رویکردهای ثابتی را اتخاذ می‌کردیم تا با تغییر دولت‌های مختلف دچار نوسان نمی‌شد.

وی تصریح کرد: منافع ملی در تجارت خارجی نهفته است و باید نگاه به اقتصاد و تجارت صرف نظر از موقعیت‌های جناحی، از همان ابتدا با رویکردهای معقول و مبتنی بر اجماع نظر کارشناسان بخصوص فعالین در بخش خصوصی تنظیم می‌شد تا دچار کمترین تغییرات و نوسانات می‌شد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و دیدگاه‌ها در زمینه تجارت خارجی دائما در حال تغییر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه دیدگاه‌های حوزه تجارت خارجی بیشتر به سمت نظارتی شدن حرکت کرده است، عنوان کرد: وقتی بخواهیم اقتصادی به پهناوری ایران و همچنین اهمیتی که برای منطقه و جهان دارد، به صورت نظارت شده و کنترل شده اداره کنیم، کار دچار مشکل می‌شود و نتیجه آن تنها ایجاد رانت و امتیاز است.

وی نتیجه اقتصاد کنترل شده را ورود افراد غیر حرفه‌ای به عرصه تجارت دانست و اظهار کرد: این مسئله سبب می‌شود فعالین اصلی در حوزه تجارت و کسانی که دل در گرو اعتلای تولید و بازرگانی کشور دارند و قصد دارند به صورت حرفه‌ای و مبتنی بر اصول و علم فعالیت اقتصادی انجام دهند، تحت فشار قرار گیرند.

صادقی بیان کرد: متاسفانه شاهد هستیم برخی افراد غیر حرفه‌ای به حوزه بازرگانی و تجارت ورود کرده‌اند و از امتیازات به نحو بی رحمانه‌ای استفاده می‌کنند و افراد حرفه‌ای به حاشیه رانده می‌شوند. افرادی که به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، اخلاقا و باطنا تمایلی به انحراف در فعالیت‌های اقتصادی و تجاری خود ندارند اما به دلیل فعالیت‌های نادرست غیر حرفه ای‌ها، مغموم و ناراحت می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران متذکر شد: با سیاست‌های نظارتی و تغییر دیدگاه‌ها و رویکردهای مداوم اجازه ندادیم بخش خصوصی به بالندگی خود برسد تا از قبال این بالندگی، ثروت برای کشور تولید شود و از قبال این ثروت، رفاه برای جامعه ایجاد شود.

کد خبر: ۵۲٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha