۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
طرح انتقال آب دریای خزر راهکار عملیاتی برای رفع بحران کم‌آبی در استان سمنان است
معاون عمرانی استاندار سمنان:

طرح انتقال آب دریای خزر راهکار عملیاتی برای رفع بحران کم‌آبی در استان سمنان است

سمنان- فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه طرح انتقال آب دریای خزر، راهکار عملیاتی برای رفع بحران کم‌آبی در این استان است، گفت: آب عامل اصلی توسعه در جامعه به شمار می‌رود.

منوچهر فخری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، بابیان اینکه اجرایی شدن طرح انتقال آب از دریای خزر یکی از مطالبات جدی سمنانی‌ها از وزارت نیرو به شمار می‌رود، اظهار داشت: این طرح راهکاری عملیاتی برای رفع بحران کم‌آبی در سمنان است.

وی با اشاره به اینکه تأمین آب پایدار عامل اصلی ایجاد توسعه در منطقه به شمار می‌رود، تصریح کرد: پروژه انتقال آب گرمسار از دیگر پروژه‌های مؤثر در استان سمنان محسوب می‌شود که باید موردتوجه ویژه وزارت نیرو قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با اشاره به سفر اخیر وزیر نیرو به این استان خاطرنشان کرد: افتتاح پروژه آب‌رسانی پایدار سرخه از طرح‌های ماندگاری است که به بهره‌برداری رسید.

فخری بابیان اینکه یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب آب در سال برای افق ۱۴۲۵ در این طرح پیش‌بینی‌شده است، افزود: در اجرای این طرح ۸۱ کیلومتر خط اصلی انتقال آب، خط انتقال و تأمین برق ۲۰ کیلوولت و ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن ذخیره آب و تأسیسات فنی و مهندسی مربوطه نیز انجام‌شده است.

کد خبر: ۵۲٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha