۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
برنامه ریزی برای ایجاد ۲۱ هزار طرح اشتغالزا در سیستان و بلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد: 

برنامه ریزی برای ایجاد ۲۱ هزار طرح اشتغالزا در سیستان و بلوچستان

زاهدان - موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اجرای ۲۱ هزار طرح خرد، کوچک و متوسط اشتغالزا با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سطح استان در دستور کار قرار دارد.

احمد علی موهبتی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه همکاری بین استانداری سیستان و بلوچستان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) اجرای ۲۱ هزار طرح خرد، کوچک و متوسط با اعتباری معادل ۲۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این پروژه ها برای ۶۵ هزار نفر شغل ایجاد می شود، افزود: اجرای طرح های بزرگ اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال از دیگر مفاد تفاهم نامه است که برای ۳۳۰۰ نفر شغل ایجاد می کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به حمایت از طرح های دانش بنیان در این استان تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان با تحول در عرصه علم و دانش و کشف یافته ها و نتایج جدید اقتصادی در رشد و توسعه یک منطقه نقش آفرینی می کنند.

وی گفت: به همین دلیل، در این تفاهم نامه ۶ طرح دانش بنیان با اعتبار ۲۰۹۰ میلیارد ریال با اشتغال ۲۲۱۰ نفر پیش بینی شده است.

موهبتی با اشاره به اینکه، ظرفیتهای زیادی در بخش معدن به عنوان موتور محرکه وپیشران اقتصاد استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، افزود: سرمایه گذاری در اکتشاف، استخراج و فرآوری معادن و محدوده های معدنی مس و سنگ آهن دارای پتانسیل های مواد معدنی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از جمله دیگر مفاد این تفاهم نامه همکاری است.

وی با اشاره به اینکه، با اجرای این ۶ طرح، زمینه برای اشتغال ۴ هزار نفر فراهم می شود، تصریح کرد: ایجاد طرح توسعه واحد تولیدی آنتیموان و افزایش ظرفیت تولید این ماده معدنی، تامین اعتبار ایجاد زیر ساخت های ضروری مناطق معدنی استان سیستان و بلوچستان هم در دست بررسی است.

کد خبر: ۵۲٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha