۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
خروج پرونده فرودگاه قم از موضوع مفاسد اقتصادی
استاندار قم خبر داد؛

خروج پرونده فرودگاه قم از موضوع مفاسد اقتصادی

قم - سرمست، استاندار قم با بیان اینکه پرونده فرودگاه قم با پیگیری‌های صورت گرفته از مفاسد اقتصادی خارج شد،‌گفت: ما وارث واگذاری‌هایی بودیم که به دور از شفافیت در قم رخ داده که بعد از ۱۰ سال اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار بازار، بهرام سرمست ظهر پنج‌شنبه در هفتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد سامانه‌ای برای واگذاری اراضی ملی امر بسیار مهمی است اگر این کار ۱۰ سال پیش صورت می‌گرفت، شاهد واگذاری اراضی ملی نبودیم؛ باید در این زمینه خط مشی اعتدالی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه فرودگاه قم و مشکلات آن بیان کرد: در بحث فرودگاه تلاش و پیگیری‌های مستمری صورت گرفت و با تعامل با دستگاه قضایی و نمایندگان استان پرونده فرودگاه قم از مرکز مبارزه با مفاسد اقتصادی خارج و نهایتاً در حضور دادستان کشور برای رفع این مشکل پیگیری‌های مطلوبی صورت گرفت که نتایج آن اعلام می‌شود.

استاندار قم افزود: نمی‌توانم خارج از ظرفیت خود قول کاری را بدهم و بگویم این زمین‌ها را باز پس می‌گیرم؛ اگر دستگاهی به این زمین‌ها نیاز داشت باید واگذار کنیم ولی باید بر این زمین‌ها کار مطلوبی صورت گیرد؛ باید شفاف‌سازی شود تا جلوی مفاسد اقتصادی گرفته شود.

وی اظهار کرد: اهل شعار نیستم در حد و ظرفیت و توانی که دارم باید در دوره مدیریت من شفاف‌سازی و سلامت و هم چنین پاسخگویی به کننده کار، محور برنامه‌های من باشد.

سرمست نسبت به جذب فارغ التحصیلان رشته کشاورزی تأکید کرد و گفت: باید در امر مردمی کردن پروژه‌های مقاومتی از سوی قرارگاه بسیج سازندگی جذب و به کارگیری دانش علمی این افراد مد نظر باشد هم چنین به جای طرح دام در دهکده اقتصاد مقاومتی بحث پرورش شتر در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: ما وارث واگذاری‌های به دور از شفافیت بودیم و اکنون با گذشت ۱۰ سال از این خط مشی هیچ اقدامی صورت نگرفته است باید در خط مشی بین صفر و ۲۰ یک نقطه میانه را انتخاب کنیم تا شاهد واگذاری‌های غیر اصولی نباشیم و بعداً این مدیریت را برای قم به ارث بگذاریم.

استاندار قم عنوان کرد: روند الکترونیکی کردن واگذاری‌ها برای امر شفافیت بسیار مهم است این مصوبه را اجرا تا در فعالیت‌های ما سلامت، کارآمدی و پاسخگویی نیازها را داشته باشیم؛ در امر واگذاری‌ها باید شفافیت داشته باشیم و در این راه دقت نظر صورت گیرد.

در زمینه جذب تسهیلات کرونایی مطلوب نیستیم
وی در بخش پایانی سخن خود با اشاره به تسهیلات کرونایی دولت در استان قم بیان کرد: در زمینه سقف پرداخت تسهیلات کرونا در کشور در رتبه دوم قرار داریم اما از لحاظ اطلاع رسانی و فراخوان متقاضی مطلوب وارد نشدیم.

سرمست عنوان کرد: با توجه به آسیبی که بخش خدمات و گردشگری به آن وارد شده از این تسهیلات بهره چندانی نبرده‌ایم باید این امر فوری آسیب شناسی شود.

گفتنی است؛ در جلسه ستاد مصوبات واگذاری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به بسیج سازندگی، الکترونیکی شدن واگذاری اراضی ملی و هم چنین وضعیت پرداخت تسهیلات کرونا بحث شد.

کد خبر: ۵۲٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha