۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
اعمال محدودیتها در مناطق قرمز، موثر است
رئیس جمهور:

اعمال محدودیتها در مناطق قرمز، موثر است

حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور، اعمال محدودیت‌ها در مراکز ۲۵ استان کشور را گامی موثر در روند مبارزه با بیماری کرونا دانست و تاکید کرد: ضروری است این روند در چارچوب مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، پیگیری شود.

به گزارش بازار، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور، امروز در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا پس از استماع گزارش‌های فرمانده عملیاتی قرارگاه ستاد ملی مبارزه با کرونا و روسای کمیته‌ها از اقداماتشان در خصوص اجرا و نظارت بر مصوبات ستاد و جلسات هماهنگی که با سایر دستگاه‌های دخیل در هفته جاری برگزار شده است، اظهارداشت: مصوبات ستاد ملی و آنچه که در کشور در خصوص مبارزه با کرونا در حال انجام است، حاصل مطالعات و بررسی‌های علمی و یافته‌های کارشناسی مختصصان و مسوولان مربوطه در کمیته‌ها و همچنین تجارب ماه‌های گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه کاستن روند شیوع بیماری و کاهش تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی بویژه بیماران بستری، اولویت نخست و تنها راهکار برای خروج از وضع کنونی است، گفت: از این منظر مداخله فوری از طریق اعمال محدودیت‌های شدید در مناطق قرمز به عنوان راهکاری موثر خواهد بود.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات قبلی در اعمال محدودیت ها، کمیته بهداشت و درمان با همکاری سایر دستگاه‌ها و کیمته‌ها در ایجاد مراکز مراقبتی و استفاده از ظرفیت‌ها و مراکز اقامتی و تقویت ظرفیت درمانی در مراکز سرپایی و در عین حال درمان بیماران با علایم خفیف در منزل می‌بایست مورد توجه قرار گیرد. استفاده از نقاهتگاه مناسب هم یکی از راهکارهای موثر در کاهش بیماران بستری در بیمارستان است.

روحانی تصریح کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی درخصوص دورکاری کارکنان، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی موظف است بر اجرای این مصوبه در تمامی دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی نظارت دقیق انجام دهد.

رییس جمهور با تاکید بر لزوم حرکت هماهنگ و نظام‌مند تمامی ارکان دخیل بویژه قرارگاه عملیاتی در چارچوب مصوبات ستاد ملی برای نظارت بر روند اجرای این مصوبات گفت: محدودیت‌های ایجاد شده در مراکز ۲۵ استان کشور نیز در چارچوب همین یافته‌ها اعمال شده است.

وی همچنین تصریح کرد: فرمانده قرارگاه علمیاتی ستاد ملی موظف است تمامی اقدامات اجرایی خود را بر اساس مصوبات ستاد ملی و با مشارکت همه کمیته‌ها انجام دهد.

روحانی افزود: در خصوص رعایت پروتکل‌ها همچنان نیاز به اجرای دقیقتر و هماهنگ‌تر میان تمام ارکان هستیم تا سریعا برخی ناهماهنگی‌ها در اجرای مصوبات از بین برود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اعمال جریمه‌ها باید با آگاهی بخشی از ابعاد مختلف جرائم باشد، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا را موظف کرد با همکاری کمیته تبلیغات، چارچوبی را برای اعلام خاطیان تدوین و در رسانه‌ها معرفی کند.

وی همچنین بار دیگر کنترل و رهگیری دقیق بیماران مبتلا به کرونا که دوران درمان و قرنطینه را سپری می‌کنند، بسیار مهم و ضروری دانست و با اشاره به اقدامات و هماهنگی‌های ایجاد شده میان وزارت خانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این عرصه، بر روند تقویت این همکاری‌ها تاکید کرد.

رییس جمهور در این جلسه با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت و درمان دستگاه اصلی و محوری تعیین مصادیق محدودیت‌ها در مناطق حاد خواهد بود، بر استفاده از ظرفیت حداکثری مراکز درمانی کشور که تحت اختیار دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و نیروهای مسلح است و الحاق این مراکز به طرح درمان بیماران کرونا تاکید و بر همکاری با وزارت بهداشت و درمان از سوی این دستگاه‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

روحانی همچنین با اشاره به گزارش فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا از کنترل ۸۶ درصدی رفت و آمدها به مراکز ۲۵ استان کشور، گفت: دستاوردها و نقاط ضعف اعمال چنین محدودیت‌هایی باید به شکل هوشمند بررسی و در مسیر کاستن از نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آن گام برداشت.

در این جلسه پیشنهاد کمیته‌های امنیتی و اجتماعی و بهداشت و درمان در خصوص اعمال محدودیت‌های شدیدتر برای مدیریت سریعتر مقابله با شیوع بیماری، موضوع تعطیلی کسب و کارهای غیرضروری در تمامی مراکز استان‌ها از ساعت ۱۸ هر روز از تاریخ ۲۰ آبان ماه تا ۲۰ آذرماه و ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در همه مراکز استان‌ها از تاریخ ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای تصویب به جلسه روز شنبه ستاد ملی ارائه شود.

در این جلسه همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارائه گزارشی از روند موفقیت آمیز تولید کیت‌های تشخیص سریع کرونا در داخل کشور با اعلام اثربخشی ۹۸ درصدی این پروژه در مقایسه با نمونه‌های خارجی آن، از تولید انبوه روزانه ۱۸۰ هزار کیت سریع تشخیص کرونا در داخل کشور خبر داد.

کد خبر: ۵۲٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha