۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
ورود ایران به تکنولوژی دستیار هوشمند اقتصادی/ آشنایی فعالان بورسی دنیا با بورس ایران
گفتگوی بازار با مدیر عامل پردازش اطلاعات مالی پارت (قسمت پایانی)

ورود ایران به تکنولوژی دستیار هوشمند اقتصادی/ آشنایی فعالان بورسی دنیا با بورس ایران

مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات مالی از تبدیل شدن به دستیار هوشمند اقتصادی و از امکانات بیشتر اپلیکیشن سیگنال خبر داد.

بازار؛ گروه بورس: علی رسولی زاده در ادامه گفتگو با خبرگزاری بازار به برخی امکانات که قرار است از طریق اپلیکیشن سیگنال دراختیار مردم قرار گیرد اشاره کرد. درعین حال وی معتقد است با وجودی که مشکلات وجود دارد اما با توجه به سرمایه گذاری که در پارت انجام شده، توانسته ایم به نتایج مثبتی برسیم و بر آن هستیم تا به دستیار هوشمند اقتصادی تبدیل شویم. در ادامه، بخش پایانی گفتگوی خبرگزاری بازار با علی رسولی زاده، مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت از نظرتان میگذرد.
 

*سامانه شهاب در چه حوزه ای است و چه نوع خدمات را ارایه می دهد؟ همچنین درباره سایر برنامه توسعه ای تان هم توضیح دهید.
سامانه شهاب، شبکه هوش مصنوعی ابری است شبکه ای با توان پردازش مبتنی بر GPU (پردازنده گرافیکی) دارد و در اختیار متخصصان و افراد در حوزه الگوریتم تریدینگ که نیاز به توان پردازش بالایی دارد، قرار گرفته و می‌توانند از این سامانه شهاب استفاده کنند. همچنین در سایر حوزه ها که در مبحث پردازش تصویر یا پردازش ویدئو فعالند یا مجموعه‌هایی که درحوزه پردازش صوت فعالیت دارند که از الگوریتمهای صوت و گفتار برای مرکز تماس شان استفاده کنند. تمام این موارد نیاز به زیر ساخت هوش مصنوعی و پردازشی دارد که پارت اقدامات مربوطه انجام داده است و حدود یک ماه دیگر با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، آقای دکتر ستاری این خدمات رونمایی و در اختیار عموم قرار می گیرد. همچنین سامانه سهاب است برای افرادی که در هوش مصنوعی فعالیت کرده‌اند یا هرکسی خدمتی انجام داده است، می توانند تحقیقات و خدمات را از این درگاه منتشر کنند.

*قرار است چه خدماتی بیشتری از طریق اپلیکیشن سیگنال در اختیار مردم قرار گیرد؟
برای اپلیکیشن سیگنال برنامه متعدد داریم یکی از برنامه، چند زبانه کردن اپلیکیشن سیگنال است به طوری که علاوه بر زبان فارسی که در دسترس مردم است برآن هستیم تا زبانهای انگلیسی، فرانسه، آلمانی و عربی هم به آن اضافه شود.

باید اشاره کنم با انجام این کار، خارجی‌ها می توانند با بازار سرمایه ایران آشنا شوند و از اطلاعات آن استفاده کنند. همانطور که مستحضر هستید با  وجودی که در برخی حوزه ها رشد خیره کننده ای داشته ایم اما به دلیل اختلاف زبانی اطلاع رسانی لازم صورت نگرفته و افراد در جریان اقدامات  قرار نمی‌گیرد؛ از این رو در این حوزه فعال هستیم و سعی داریم اطلاع رسانی تا در حوزه بین الملل هم انجام دهیم همچنین الگوریتم تریدینگ برنامه دیگر است که  از طریق سیگنال مهیا میشود. همچنین در ارایه خدمات متنوع هوش مصنوعی مبحث دستیار هوشمند اقتصادی است که بزودی در سیگنال رونمایی می شود به طوریکه با این امکان، مردم نیازی به دست زدن به گوشی شان ندارند از طریق گفتگو ی محاوره با سیگنال اطلاعات و خدمات را دریافت می کنند و به شکل هوشمند، سامانه علایق شان را شناسایی کرده و اطلاعات را به شکل شنیداری درا ختیارشان قرار میدهد.

*چه مشکلاتی در بخش توسعه ای داشتید؟ از لحاظ زیر ساختی، قوانین و مقررات یا سایر موارد؟
به نظرم اگر پای دل  افراد  بنشینید لیستی  از مشکلات را ذکر می کنند با توجه به اینکه مشکلات در شرایط کنونی در حوزه های مختلفی وجود دارد، از این رو  بهتراست به قسمتهای مثبت و اتفاقات خوبی که روی داده بپردازیم؛ چراکه با سرمایه گذاری  که در زمان کوتاه و به صورت کاملا خصوصی  انجام گرفته به نتایج مثبتی در پارت رسیده‌ایم برای نمونه شاهد استخدام متخصصانی  بود ه ایم که  اگر این زیر ساخت نبود این افراد به خارج کشور مهاجرت می کردند در حالیکه اکنون با قدرت و پر انرژی  درحال  فعالیت هستند و از سویی  اگر قرار باشد به مشکلات بپردازیم هزاران دلیل است؛ پس بهتر آن است به همان یک دلیل بپردازیم که امیدی برای حرکت به سمت آینده است.

*با توجه به وجود بازارهای جهانی همچون فارکس و ارزهای دیجیتال، آیا برنامه ای در این حوزه دارید؟
زیر ساختهایی که روز اول در پارت تولید کرده بودیم با این هدف   بوده که در مقیاس جهانی  مد نظر قرار گیرد، به طوری که فناوری و هوش مصنوعی در ادبیات اقتصادی مالی برنامه ریزی شده‌اند. از طرفی  مبحث تحریمها باعث شده تا همکاری با بازارهای جهانی دچار چالشها شده  است  اما باعث نشده ما متوقف شویم. یکی  از موارد برای  تعامل با بازار جهانی  ارز دیجیتال است  که مبحث تکنولوژی نوین بین المللی محسوب میشود و در جهان مورد توجه قرار گرقته است و ما هم این مساله مورد توجه قرار داده ایم   به طوری که در بخش اطلاع رسانی  مان  افراد با این حوزه آشنا می شوند. در عین حال  در تمام دنیا  از سوی نهادها ی قانونگذار مقاومتهایی  در برابر این ارز وجود د ارد که البته طبیعی هم است  چراکه ماهیت نوآورانه این شرایط را  می طلبد و مبحث ارز دیجیتال در بازارهای بین الملل  و در سطح کشور فرصتهای زیادی را می تواند  ایجاد کند. سرمایه  گذاری سریع و اول بودن در این حوزه می تواند منافع را به همراه داشته باشد و از این رو  باید کشور هم به جای  مقاومت  در برابر این مساله باید  با  روی باز  به آن توجه کند همانطور  که در حوزه هوش مصنوعی  رخ داد و شاهد نتایج مثبت اش هم بوده ایم. از این رو  مجموعه پارت هم زیر ساختها در این حوزه دیده ایم  که اگر قرار باشد متخصصان فعالیت داشته باشند، اطلاعات در اختیارشان قرار گیرد  و اگر تحریمها  برداشته شد با زیر ساختهای که تدارک دیده ایم برای سرمایه  گذاری داخلی در بازار خارجی و یا سرمایه گذاری خارجی در بازار ایران این امکان مهیا و سرمایه  گذاری دوطرفه باشد همچنین  درگاه‌های مورد نیاز اعم  از مالی  و بازار سرمایه  فراهم باشد.


*کلام پایانی خود را بفرمایید.
با سپاس از شما؛ تلاش مجموعه پارت  براین بوده است  تا به دستیار هوشمند اقتصادی مردم تبدیل شود در همین راستا با کمک نهادهایی که تشکیل داد ه ایم مثل گروه نرم افزاری پارت، آکادمی هوش مالی و مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت به سمت تولید محصولاتی برویم که مردم بتوانند از خدمات استفاده کنند محصولاتی همچون مرآت، رسام (در حوزه صندوقهای سرمایه گذاری)، سیگنال (در حوزه بازار سرمایه)، سهاب و شهاب (درحوزه هوش مصنوعی). همچنین سعی براین است تا در حد توان مان این اکوسیستم  را پوشش دهیم و متخصصان در آن فعالیت کنند. در عین حال که مردم بتوانند از خدمات محصولات با هدف دستیابی به دستیار هوشمند اقتصادی بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۵۲٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha