۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
جهاد کشاورزی برای کشت‌های مشارکتی زمین و فناوری اختصاص می‌دهد
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

جهاد کشاورزی برای کشت‌های مشارکتی زمین و فناوری اختصاص می‌دهد

شاهرود- معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ترویج کشت مشارکتی با حضور مراکز تحقیقات سراسر کشور و سرمایه گذاران بخش خصوصی یکی از راهبردهای این وزارتخانه است، گفت: برای ترغیب سرمایه گذاران، مرکز تحقیقات زمین، آب، آزمایشگاه دانش فنی و فناوری و ... را در اختیار سرمایه گذار قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار بازار، کامبیز بازرگان ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان مرکز شاهرود و در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه طرح کشاورزی مشارکتی در زمره محورهای اصلی کاری در وزارت جهاد محسوب می شود، بیان کرد: جهاد کشاورزی برای کشت مشارکتی زمین و فناوری اختصاص می دهد.

وی با بیان اینکه این طرح به این گونه است که مرکز تحقیقات تمام امکانات را فراهم کرده و در اختیار سرمایه گذار قرار می‌دهد، گفت: در این طرح که مصوب مرکز تحقیقات کشور است مراکز تحقیقات در استان‌ها و شهرستان‌های کشور از این پس دانش و فناوری تولیدی توسط اعضای هیئت علمی، محققان و کارکنان خود را با هدف توسعه کشاورزی دانش بنیان در اختیار سرمایه گذار قرار می دهند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی کشور با بیان اینکه این طرح برای رغبت در سرمایه گذاری بخش کشاورزی اجرا شده است، تاکید کرد: از مراکز تحقیقات کشاورزی سراسر کشور می‌خواهیم تا مزیت‌های این طرح را برای سرمایه گذاران توضیح دهند.

بازرگان با بیان اینکه نمونه بارز این طرح هم اکنون در شهرستان شاهرود در حال اجرا است، گفت: ۱۰۰ هکتار زعفران کاری به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تولید زعفران در منطقه با حضور سرمایه گذار و فراهم آوردن زیرساخت ها توسط مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان مرکز شاهرود، در دست اجرا است و خوشبختانه ثمرات خوبی هم داشته است.

وی با بیان اینکه امیدواریم از این راه بتوانیم در کنار اشتغال و توسعه تولیدات کشاورزی بازار سرمایه ای جدید را نیز به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم، گفت: ۱۰ طرح مشارکتی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با سرمایه گذاران تا کنون اجرا شده است.

کد خبر: ۵۲٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha