۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
افزایش قیمت خودرو هر ۳ ماه یکبار، موجب گرانتر شدن بهای چهارچرخ ها در بازار می‌شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

افزایش قیمت خودرو هر ۳ ماه یکبار، موجب گرانتر شدن بهای چهارچرخ ها در بازار می‌شود

درخشان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است، بطور مثال اگر قیمت خودرو در کارخانه دو میلیون تومان افزایش یابد، بهای چهارچرخ‌ها در بازار پنج برابر خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالناصر درخشان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره افزایش قیمت خودرو هر سه ماه یک بار در کارخانه، گفت: آیا شرکت‌های خودروسازی به این موضوع نمی‌اندیشند که افزایش قیمت خودرو هر سه ماه یکبار حتی اگر یک میلیون تومان باشد، موجب گرانتر شدن بهای چهارچرخ ها در بازار می‌شود؛ بطور مثال اگر قیمت خودرو در کارخانه ۲ میلیون بیشتر شود، بهای خودرو در بازار ۵ برابر خواهد شد.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی افزود: با بررسی وضعیت بازار خودرو در سایر کشورها مشخص می‌شود، قیمت تمام شده تولید خودرو در کشورهایی مانند ترکیه و مالزی از ایران کمتر است به طور مثال قیمت خودروی جنتو در مالزی با بهای خودروی تولید شده در ایران قابل محاسبه نیست.

وی اضافه کرد: قیمت خودروهای داخلی متناسب با دلار افزایش می‌یابد به طور مثال قیمت پراید در سال ۹۹ براساس نرخ ارز حدود ۵ هزار دلار است درحالیکه اگر قیمت پراید در سال ۸۰ را نیز براساس دلار محاسبه کنیم به همین عدد می‌رسیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ایران خودرو و سایپا هزینه سربار بسیار دارند و این امر موجب افزایش هزینه‌ی تمام شده تولید آنها شده، ادامه داد: از آنجا که عرضه خودرو به بازار از تقاضا کمتر بوده و از سوی دیگر به دلیل تبدیل خودرو به کالایی سرمایه‌ای تقاضا افزایش یافته، خودرو گران شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به حضور متخصصان و نخبگان بسیار در کشور، گفت: می‌توان از این افراد برای ارتقاء صنعت خودروسازی که تاکنون صنعتی زیان‌ده و آسیب‌زا بوده است، استفاده کرد.

کد خبر: ۵۲٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha