۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
انتقال آب خلیج فارس، بدون یک ریال اتکا به بودجه دولتی
وزیر صمت عنوان کرد

انتقال آب خلیج فارس، بدون یک ریال اتکا به بودجه دولتی

رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح انتقال آب خلیج فارس به مناطق کویری به عنوان مصداق واقعی شعار ما می توانیم بدون اختصاص حتی یک ریال از بودجه دولت اجرایی شد.

به گزارش بازار، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، در مراسم افتتاح مرحله نخست انتقال آب خلیج فارس به مناطق کویری که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد با بیان اینکه این طرح از نادرترین طرح‌های اجرایی شده در خاورمیانه و بزرگترین طرح آبی و خاکی ایران است، افزود: اینکه شرکت‌های توسعه گرهای صنعتی و معدنی باید کشور را بسازند نمونه عینی آن در اجرای این طرح هویدا شد و صنایع و معادن کشور برای بقای خود و مردم منطقه حاضر شدند با سرمایه گذاری در این طرح، آب را از کیلومترها دورتر به این مناطق انتقال دهند البته بدون پول دولت بلکه این طرح با تکیه بر منابع بانکی و منابع شرکت‌های صنعتی و معدنی اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح که حیرت و تعجب همگان را به دنبال داشت ۳۹۴ شرکت داخلی از ۱۵ استان مشارکت و روزانه ۸ هزار نفر فعالیت داشتند ضمن اینکه تا حد امکان طراحی و اجرای آن توسط دانش، ماشین آلات و تجهیزات ایرانی اجرا شد.

وزیر صمت با بیان اینکه با اجرای این طرح آب پایدار برای صنایع تامین شده است، گفت: این طرح می‌تواند پس انداز آب را برای کشور در پی داشته باشد، زیرا اکنون که از سفره‌های زیرزمینی استفاده می‌کنیم با اجرای این طرح حداقل ۱۸۰ میلیون مترمکعب پس انداز در سفره‌های زیرزمینی خواهیم داشت.

رزم حسینی ادامه داد: همکاری بین بخش‌های مختلف دولت، همراهی نمایندگان مجلس، اجرایی شدن ایده‌ها و خطرپذیری مدیران در اجرای طرح انتقال آب خلیج فارس به مناطق کویری می‌تواند الگویی برای اجرای دیگر طرح‌ها باشد.

وی همچنین گفت: مطالعات طرح جدید انتقال آب از چابهار به سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی آغاز شده و ۱۵۰ هکتار زمین نیز در اختیار این طرح قرار گرفته است.

کد خبر: ۵۲٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha