۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
مجلس از رونق کسب و کارهای نوپا حمایت می‌کند
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مجلس از رونق کسب و کارهای نوپا حمایت می‌کند

فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها «طرح دانش بنیان» در حال تدوین است که پس از اجرایی شدن استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های نوپا تحت حمایت بیشتر قرار می‌گیرند.

به گزارش بازار به نقل از فدراسیون فاوا، دهمین رویداد آنلاین «دوشنبه‌های استارت‌آپی» با هدف جذب سرمایه در حوزه خودرو ۲ آبان ماه با حضور پنج استارت‌آپ این حوزه در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

حجت‌اله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این رویداد با اشاره به ویژگی‌های توسعه بازار خودرو گفت: بازار خودرو بسیار گسترده است و مشاغل مختلفی چون تولید مواد اولیه، قطعه‌سازی برای خودرو، خدمات پس از فروش و تعمیرگاه‌های خدمات دهنده در این حوزه فعالیت می‌کنند. در همین راستا استارت‌آپ‌ها می‌توانند به فعالان و تولیدکنندگان این حوزه و مشتریان خودرو خدمات ارائه کنند. ما نیز تلاش می‌کنیم تا کسب و کار آنها بیشتر رونق بگیرد.

استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های نوپا تحت حمایت بیشتر قرار می‌گیرند
فیروزی ادامه داد: با وجود توسعه بازار خودرو نیاز به استفاده از فناوری نیز شدیدتر شده است و استفاده از کسب و کارهای فناورانه طیف بزرگی از مشاغل را پوشش می‌دهد که استفاده از استارت‌آپ‌ها می‌تواند این بازار را بیشتر توسعه دهد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد طرح‌های در حال تدوین در مجلس برای کمک به صنعت خودرو نیز گفت: کمیسیون صنایع در حال تدوین طرحی برای توسعه فعالیت خودروسازان در کشور است؛ در این طرح جامع ضمن حمایت از خودروسازان، مشتری‌مداری، داخلی‌سازی و توجه به محصولات داخلی در نظر گرفته شده است و اجرای این طرح آینده خوبی را برای صنعت خودرو فراهم خواهد کرد. همچنین برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها نیز «طرح دانش بنیان» در حال تدوین است که پس از اجرایی شدن استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های نوپا تحت حمایت بیشتر قرار می‌گیرند.

رویدادهای «دوشنبه‌های استارت‌آپی» برای جذب سرمایه بخش خصوصی
در ادامه رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی حوزه خودرو، محمدحسین رضوانیان، مدیر ارزیابی سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اشاره به موفقیت ۴۰ درصدی استارت آپ‌های رویدادهای پیشین در جذب سرمایه‌گذار گفت: رویدادهای «دوشنبه‌های استارت‌آپی» برای جذب سرمایه بخش خصوصی به اکوسیستم نوآوری و تأمین مالی استارت‌آپ‌ها، نتایج خوبی به همراه داشته است به‌طوری‌که از شش استارت‌آپ ارائه کننده در اولین «دوشنبه استارت‌آپی» حوزه سلامت، چهار استارت‌آپ موفق به جذب سرمایه‌گذار شده‌اند.

رضوانیان ادامه داد: تاکنون ۱۲ تا ۱۳ میلیارد تومان سرمایه برای استارت‌آپ‌های این رویدادها از بخش خصوصی تأمین شده و ۲۰ استارت‌آپ نیز در فرآیند نهایی شدن پروسه جذب سرمایه و نهایی شدن مذاکرات خود با سرمایه‌گذار هستند. فرآیند سرمایه‌گذاری زمان‌بر است و ۴۰ درصد استارت‌آپ‌های دوشنبه‌های استارت‌آپی موفق به جذب سرمایه‌گذار شده‌اند.

کد خبر: ۵۱٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha