۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کنترل درب منازل با دوربین های هوشمند مبتنی بر نرم افزار پشتیبان
معرفی دوربین درب Remo+ DoorCam

کنترل درب منازل با دوربین های هوشمند مبتنی بر نرم افزار پشتیبان

دوربین های امنیتی نقش بسزایی در کنترل وحفظ حریم شخصی افراد دارند ، دوربین های Remo بسیار حساس هستند ، مجهز به مودم وای فای می باشند و امکان مکالمه از طریق نرم افزار پشتیبان را فراهم می آورند .

سیران خانعلی زاده؛ گروه فناوری اطلاعات : کنترل و مدیریت حریم شخصی یکی از مهمترین موضوعاتی است که در اولویت  دغدغه های هر  شخصی قرار دارد ؛ از گذشته تا  کنون روش های زیادی را برای ایجاد امنیت  اتخاذ کرده ایم  و با ورود تکنولوژی های جدید این موضوع نیز همانند سایر حوزه ها مفهوم جدیدی پیدا کرده است. در این راستا بسیاری از کمپانی های فناوری به دنبال طراحی و تولید محصولات هوشمند امنیتی هستند  و در هر قدمی که بر می دارند مخاطبان خود را بسیار شگفت زده می کنند.

این دوربین  کوچک  دارای بدنه آلومینیومی است و از دو قسمت پلتفرم دوربین دار و تجهیزات الکترونی  همراه با قسمت باتری ها تشکیل شده است، سایز کلی محصول تنها ۵.۳ اینچ است و هیچ گونه  سنگینی مازادی را بر روی درب تحمیل نمی کند

کمپانی  Remoplus  یکی از نوآورترین  شرکت های محصولات امنیتی هوشمند است که جدید ترین محصولش را تحت عنوان Remo+ DoorCam ۲   به بازار روانه کرد. در ادامه این گزارش به نقل از وب سایت نگاهی به این دوربین درب   ۱۹۹ دلاری  و بسیار هوشمند خواهیم انداخت.   Remo+ DoorCam ۲ یک دوربین امنیتی است که بر روی درب ویا حصار ورودی منازل نصب می شود، این دوربین یک جایگزین مناسب برای  زنگ درب های  ویدیویی ثابت خواهد بود.

طراحی ساختاری

این دوربین  کوچک  دارای بدنه آلومینیومی است و از دو قسمت پلتفرم دوربین دار و تجهیزات الکترونی  همراه با قسمت باتری ها تشکیل شده است، سایز کلی محصول تنها ۵.۳ اینچ است و هیچ گونه  سنگینی مازادی را بر روی درب تحمیل نمی کند. مابین دو پلتفرم یک براکت فلزی قرار داده شده است که براساس قسمت بالای درب  مد نظر قابل تنظیم است. در قسمت پشت ، دکمه های wifi  ، دکمه رسیت ، وضعیت و مودم  تعبیه شده اند.

نصب سخت افزاری

نصب و راه اندازی این دوربین بسیار آسان و سریع است، تنها کافی است  مناسب ترین ارتفاع با امکان دید  کامل را برای این دوربین در نظر بگیرید؛ لازم به ذکر است که شرکت سازنده این محصول  ، بالای درب های  ورودی را برای نصب محصولاتشان پشنهاد می کنند. البته  برای نصب این محصول بری روی درب  های ورودی لازم است یک نقطه مناسب بدون هرگونه مشکل دید ویا خطر افتادن در نظر گرفته شود  تا بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد.

منبع تغذیه این محصول سه باتری D cells  یک و نیم ولتی است و به راحتی از طریق کابل USB قابل شارژ دوباره هستند. عمر این باتری ها بسیار طولانی است و برای بررسی میزان شارژ می توان از شاخص باتری بر روی نرم افزار استفاده کرد

همانطور که قبلا بدان اشاره شد، ساختار فیزیکی این محصول داری دو بخش اصلی و چندین بخش جانبی است؛ پلتفرم دوربین دار را در قسمت بیرونی درب  و قسمت های تجهیزات الکترونیکی و باتری ها در قسمت داخلی درب قرار می گیرند.   یکی از مزیت های مهم  نصب دوبخشی  و براکت  بین دوربین  و قسمت باتری، این است که به راحتی از روی درب کننده نمی شوند و امکان سرقت تقریبا به صفر رسیده است.

منبع تغذیه این محصول سه باتری D cells  یک و نیم ولتی است و به راحتی از طریق کابل USB قابل شارژ دوباره هستند. عمر این باتری ها بسیار طولانی است و برای بررسی میزان شارژ می توان از شاخص باتری بر روی نرم افزار استفاده کرد. این شاخص  حاوی اطلاعاتی از قبیل میزان شارژ مصرف شده، میزان شارژ باقی مانده   و مدت زمان باقی مانده است.

نحوه عملکرد دوربین

کیفیت ویدیو های بدست آمده از دوربین ها بسیار بالاست و از طریق آن می توان تمامی اتفاقات جلوی درب را به وضوح مشاهده کرد. در قسمت تنظیمات نرم افزاری سه نوع کیفیت به عنوان پیش فرض وجود دارند؛ کیفیت پایین VGA با رزلوشن ۶۴۰x۴۸۰ پیکسلی، کیفیت متوسط با رزلوشن ۱۲۸۰x۷۲۰ پیکسلی و کیفت بسیار خوب با رزلوشن ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسلی. دوربین  دارای عملکرد دید درشب مادون قرمز است که با کیفیت بسیار بالا تصویر را  از مصافت سه متری  دریافت می کند. دید در شب در مقایسه با حالت روز بسیار کوتاه تر و تصاویر تقریبا مسطح تر هستند.

 میزان حساسیت تریگر دوربین دارای سه حالت پایین، متوسط و بالا است. و حتی در پایین ترین سطح نیز با عملکرد چشمگیری عمل می کند. زمانی که هر گونه حرکتی در محیط شناسایی شود، دوربین ابتدا یک عکس ارسال می کند و در عرض یک دقیقه، یک  فایل ویدیویی ۳۰ ثانیه ای را برای نرم افزار ارسال میکند. برخلاف دوربین های زنگ درب،  شناسایی حرکت در مسیر دوربین ها تنها روش فعال شدن Remo+ DoorCam ۲ است  ، و هیچ گونه دکمه ای دیگری  برای مطلع کردن افراد داخل منزل وجود ندارد.

زمانی که هر گونه حرکتی در محیط شناسایی شود، دوربین ابتدا یک عکس ارسال میکند و در عرض یک دقیقه، یک  فایل ویدیویی ۳۰ ثانیه ای را برای نرم افزار ارسال می کند

گفتنی است، اگر این دوربین را با یک زنگ درب مکمل کنید همزمان با زنگ  می توانید تصاویر اشخاص مراجعه کننده را بر وی نرم افزار خود دریافت کنید؛ جالب است بدانید که در هردو طرف بیرونی وداخل از یک  آیفون صوتی دو طرفه  برای انتقال صدا به همدیگر استفاده شده است؛ بنابراین شما می توانید به راحتی با افرادی که پشت در شما ایستاده اند به راحتی مکالمه کنید.

نرم افزار پشتیبان

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این دوربین امنیتی، نرم افزار چند وظیفه ای Remo است  که با سیستم های آندروید و iOS پشتیبانی می شود  و دارای عملکرد های متنوعی است که می توان به دریافت مستقیم  تصاویر، بررسی میزان شارژ باتری، تنظیمات کیفیت  دوربین، تنظیمات تریگر، تنظیمات  کیفیت سنسورها، چگونگی ذخیره سازی فایل های دریافتی  و انجام مکالمات صوتی با مراجعه کنندگان  اشاره کرد.

.علاوه بر ویژگی های نام برده این نرم افزار قادر است   فایل های تصویری و صوتی را در قسمت پشتیبانی  ذخیره سازی کند و آرشیوی از اطلاعات را تهیه نماید. در قسمت تنظیمات بخش های  حالت شب و روز به عنوان پیش فرض وجود دارند و کاربران می توانند حتی زمانی که در منزل  نیز حضور ندارند حالت های مورد نظر رافعال کنند و از راه دور اتفاقات  را مدیریت و کنترل نمایند.

کد خبر: ۵۱٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha