۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
حذف ثبت کاغذی موجودی انبارها از امروز
رئیس سازمان حمایت اعلام کرد

حذف ثبت کاغذی موجودی انبارها از امروز

تابش، رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده گفت: از امروز سازمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور از دریافت موجودی انبارها بصورت کاغذی خودداری می کنند.

به گزارش بازار، عباس تابش در حاشیه بازدید از انبارهای کالاهای اساسی شورآباد تهران افزود: از امروز همه توجه ما فعالیت انبارداران در سامانه جامع انبار خواهد بود و همه انبارداران باید اطلاعات مربوط به ورود و خروج کالا را در این سامانه ثبت کنند.

وی گفت: در انبارهایی که کالا وجود دارد، اما ثبت نشده است صاحبان انبارها به عنوان صاحب کالا شناسایی و در خصوص قاچاق، عرضه خارج از شبکه و یا گران فروشی به تعزیرات معرفی می‌شوند بنابراین اگر انبارداران این مراکز را اجاره داده اند باید با اسناد مربوط به اجاره به مراجع قضایی مراجعه کنند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده ادامه داد: تاکنون ۵۲۰ هزار انبار موجود در کشور در سامانه جامع انبارها ثبت شده اند و بازرسان این سازمان با توجه به این سامانه اطلاعات را بررسی می‌کنند.

تابش با اشاره به اینکه انبارهایی که کالا را انبار کرده، اما ثبت نکرده اند علاوه بر قاچاق به عنوان اخلال در نظام اقتصادی معرفی می‌شوندافزود: طبق توافق انجام شده با فرمانده نیروی انتظامی و بسیج این مراکز شناسایی خواهند شد.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم کالاهای خارج از دسترس در انبارها و گمرک را در دسترس مردم قرار دهیم و ادامه این رویه سبب کاهش قیمت کالا در بازار خواهدشد.  

کد خبر: ۵۱٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha