۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
۳۸۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان:

۳۸۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شد

همدان - ستوده؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از انسداد ۳۸۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان خبر داد و گفت: انسداد این چاه ها ۱۲.۵ میلیون مترمکعب صرفه جویی آب را به همراه داشته است.

منصور ستوده در گفتگو با خبرنگار بازار از انسداد ۳۸۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان خبر داد و گفت: انسداد این چاه‌ها ۱۲.۵ میلیون مترمکعب صرفه جویی آب را به همراه داشته است.

وی بااشاره به اینکه از سال ۹۳ تا کنون چهار هزار و ۴۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان پلمب شده است، گفت: با اسنداد این تعداد چاه غیرمجاز طی شش سال اخیر نیز صرفه جویی ۲۸۵ میلیون متر مکعبی آب رقم خورده است.

ستوده با یاداوری اینکه در سال ۱۳۹۳ طرح ملی احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی کشور در شورای عالی آب تصویب شد به طوری که در آن وزارت نیرو با همکاری سایر ارگان‌ها به خصوص جهاد کشاورزی موظف به احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی کشور و حفاظت هر چه بیشتر از آبخوانهای کشور شده است، گفت: برداشت بی رویه آب از چاه‌ها موجب افت متوسط یک متری سطح آب‌های زیر زمینی استان شده بود.

ستوده بر ضرورت کنترل و نظارت بر برداشت‌های منابع آب زیرزمینی توسط چاه‌های مجاز نیز تاکید کرد و افزود: تاکنون تعداد پنج هزار و ۱۰۰ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق و حجمی بر روی چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعتی استان همدان نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه اکیپ‌های گشت و بازرسی به طور شبانه‌روزی دشت‌های استان همدان را بازرسی می‌کنند عنوان کرد: این اکیپ‌ها در راستای نظارت بر چاه‌های مجاز، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های استان و رفع تصرفات به طور شبانه‌روز دشت‌ها را کنترل می‌کنند.

کد خبر: ۵۱٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha