۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
 ۳۳ درصداروپایی ها  سال ۲۰۱۹ مورد حملات سایبری قرار گرفتند!
اتحادیه اروپا اعلام کرد؛

۳۳ درصداروپایی ها سال ۲۰۱۹ مورد حملات سایبری قرار گرفتند!

براساس داده های منتشر شده در روز سه شنبه یوروستات، سال گذشته حدود ۳۳ درصد از شهروندان اتحادیه اروپا در سنین ۱۶ تا ۷۴ سال با مشکلات امنیتی و حملات سایبری مواجه بوده اند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، کمیسیون اروپا با مشاهده روز اینترنت ایمن تر بر این باور است تقویت امنیت سایبری اولویت اصلی اتحادیه اروپا می باشد.

هک کردن رمز عبور از طریق پیام های کلاهبرداری معروف به فیشینگ و همچنین فارمینگ(حملات سایبری با استفاده از وب سایت های جعلی برای سرقت اطلاعات شخصی) بیشترین حوادث امنیتی در اتحادیه اروپا بوده است.

فیشینگ نوعی حمله سایبری است که اغلب برای سرقت اطلاعات کاربر از جمله اعتبار ورود به سیستم و شماره کارت اعتباری استفاده می شود. این امر زمانی اتفاق می افتد که یک مهاجم، به عنوان یک شخص مورد اعتماد قربانی را به سمت باز کردن ایمیل، پیام فوری یا پیام متنی سوق می دهد.

در سال ۲۰۱۹، ۲۵ درصد از کل حملات در اتحادیه اروپا حوادث مربوط به فیشینگ بوده در حالی که ۱۲ درصد به عنوان فارمینگ در نظر گرفته شده اند.

بیشترین سهم افرادی که مشکلات مربوط به حملات سایبری و امنیتی را در این بلوک تجربه کرده اند، مربوط به دانمارک با میزان ۵۰ درصد بوده است.

 پس از آن فرانسه با ۴۶ درصد، سوئد ۴۵ درصد، هلند ۴۲ درصد، بلغارستان  و یونان ۱۳ درصد مورد این گونه حملات قرار گرفته اند.

در همین حال، کمیسیون اروپا بیانیه ای را در ۱۱ فوریه روز امنیت اینترنتی ۲۰۲۰ منتشر کرد که تقویت فضای سایبری و مبارزه با محتوای نادرست مانند تبلیغات تروریستی،  کودک آزاری به صورت آنلاین و اطلاعات نادرست از اولویت های اصلی اتحادیه اروپا می باشد.

این  کمیسیون خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا به تأمین امنیت و بهبود اینترنت ادامه خواهد داد.

گفتنی است که چندین مطالعه نشان داده اند که حملات سایبری آسیب بزرگی به اقتصاد جهانی وارد کرده است. نمونه آن به سال ۲۰۱۵ بر می گردد که به دلیل حملات سایبری ۳ تریلیون دلار از دست رفته است و پیش بینی می شوداین ضرر مالی در سال جاری تا ۶ تریلیون دلار هم پیش رود.

کد خبر: ۵٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha