۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
قیمت ۵ تا ۷ هزار تومانی پرتقال در باغات مازندران
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران مطرح کرد

قیمت ۵ تا ۷ هزار تومانی پرتقال در باغات مازندران

ساری- شعبانی، مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با اظهار اینکه ظرفیت انبارداری و سورتینگ در استان بالا است، قیمت مرکبات را بین پنج تا هفت هزار و ۵۰۰ تومان در باغات اعلام کرد.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار قیمت مرکبات را بین پنج تا هفت هزار تومان به ازای هر کیلوگرم اظهار داشت: قیمت پرتقال تامسون ویژه صادرات نیز روی سردرختی تا هفت هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم رسیده است.

وی با عنوان اینکه مرکبات توسط بخش سورتینگ و انبارداران خریداری می شود، گفت: زمان مناسب برای خرید و برداشت مرکبات ۱۵ آبان ماه به بعد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از سورتینگ داران و برداشت کنندگان خواست تا از برداشت زودهنگام مرکبات خودداری کنند، یادآور شد: متاسفانه در برخی مواقع شاهد برداشت زودهنگام محصول در شهریورماه و مهرماه بوده ایم.

شعبانی با بیان اینکه برداشت میوه باید به موقع انجام شود، تصریح کرد: بازار نسبت به میوه ارگانیک و بدون رنگ افزایی و سبززدایی کشش دارد.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با تاکید بر اینکه باید میوه رسیده، آبدار وشیرین را برداشت کنیم، یادآور شد: برکت کار باغات در این است که میوه ها را به موقع برداشت کنیم و خوشبختانه سال جاری میزان قیمت مرکبات چهار برابر رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت انبارداری و سردخانه در استان بالا است، میزان تولید را بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: باید استمرار عرضه محصولات به بازار وجود داشته باشد و نباید تمامی محصولات یک دفعه برداشت شود.

سالانه ۲۰۰ هزار تن مرکبات از مازندران صادر می شود.

کد خبر: ۵۱٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha