۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
ناهماهنگی‌ها در موضوع مقابله با کرونا برطرف شود
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ناهماهنگی‌ها در موضوع مقابله با کرونا برطرف شود

رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حوزه تصمیم گیری مقابله با شیوع ویروس کرونا با تاخیر مواجه هستیم که باید برطرف شود.

به گزارش بازار، محسن رضایی با حضور در نشست مدیریت مقابله با کرونای کلانشهر تهران گفت: جمعی دلسوز در ستاد تهران حضور دارند و من از طرف رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای خداقوت در این نشست حضور پیدا کرده ام.

وی با اشاره به ناشناخته بودن ویروس کرونا و سرعت آن در ابتلای افراد در چند هفته اخیر افزود: از مقام معظم رهبری که دست دولت را باز گذاشتند تشکر می‌کنیم و امیدواریم دولت از این فرصت‌ها استفاده کند.

رضایی گفت: جلسات سران قوا هم برای حل مسائل کشور پیش بینی شد، اما طی سه ماه ما فقط دو جلسه داشتیم که باید از اختیاراتی که رهبری محول کردند استفاده بیشتری می‌شد و اکنون در بحث کرونا هم قطعا باید از ظرفیت‌های موجود بیشتر استفاده کنیم.

رضایی بر ایجاد سامانه‌ای برای مقابله با امواج بعدی شیوع کرونا تاکید کرد و گفت: مهم‌ترین چالش فراروی ما فرسایش کادر درمان و همچنین مردم است و نیازمند تصمیم گیری ملی هستیم.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید اقلیم به اقلیم، عملیات هماهنگ و یکپارچه مدیریت سلامت داشته باشیم و بررسی کنیم که چرا برخی کشورهای عربی کمتر از ما درگیر شده اند و آیا این ویروس ارتباطی به ژنوم دارد یا ندارد؟

وی عملیات سلامت را نیازمند فرماندهی واحد و یکپارچه خواند و گفت: در این خصوص باید به قرارگاه‌های استانی مسئولیت داد و از آن‌ها مسئولیت هم خواست.

رضایی افزود: سیاست‌های کلی سلامت که شش سال پیش ابلاغ شد، آن طور که باید عمل می‌شد نشده است و ما در بحث سیاست‌های سلامت باید مردم را از حقوق و مسئولیت‌های اجتماعی خود آگاه کنیم تا اگر اتفاقی رخ داد مردم خودشان به وظایف خود عمل کنند و منتظر ورود دستگاه‌ها نباشند.

وی گفت: اکنون هم فرصتی است برای رونمایی وضع سلامت کشور و حتما باید آسیب‌ها را شناسایی کنیم.

رضایی افزود: در نظارت بر سیاست‌های کلی وظیفه داریم در خدمت فعالان مقابله با کرونا باشیم و حتما اشکالات را به ما بگویید تا در تدوین بخش سلامت برنامه هفتم توسعه از دیدگاه‌های شما استفاده کنیم.

کد خبر: ۵۱٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha