۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
۴۱ هزار تن خوراک دام بین دامداران خراسان شمالی توزیع شد
مدیر امور دام جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

۴۱ هزار تن خوراک دام بین دامداران خراسان شمالی توزیع شد

بجنورد- مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از توزیع ۴۱ هزار و ۶۹۹ تن خوراک دام به‌صورت یارانه‌ای بین دامداران این استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، مهدی شکاری افزود: در این بازه زمانی۱۰ هزار و ۲۳۹ تن ذرت، دو هزار و ۹۵۰ تن کنجاله سویا و ۲۸ هزار و ۵۱۰ تن جو در میان دامداران استان توزیع‌شده است.

وی بابیان اینکه نیاز به خوراک دام در استان در این مدت، ۷۰ هزار تن بوده است گفت: دامداران استان در سال جاری، تنها ۲۴ درصد از خوراک دام موردنیاز را از محل خوراک و نهاده‌های یارانه دار دریافت کرده‌اند و مابقی نیاز از بازار آزاد تأمین‌شده است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سه قلم نهاده موردنیاز دامداران شامل کنجاله سویا، ذرت و جو به‌صورت یارانه دار تأمین می‌شود که در سال جاری ۵۶ درصد از نیاز دامداران به این نهاده‌ها با کمک‌های دولت تأمین‌شده و در اختیار قرارگرفته است.

تأمین خوراک دام از بازار آزاد
شکاری گفت: تأمین خوراک دام و علوفه موردنیاز دامداران از بازار آزاد و باقیمت بالا، سبب شده تا هزینه‌های تمام‌شده تولید افزایش یابد و این امر تولیدکنندگان را نگران کرده است.

وی اظهار داشت: با توجه به کمبود نهاده‌های دامی در بازار، قیمت‌ها افزایش‌یافته است و بیش‌ازپیش، هزینه‌های تولید را بالابرده است.

شکاری خاطرنشان کرد: اکنون ۹ کارخانه تولید خوراک دام در استان فعال است و از مهرماه امسال پنج هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره در میان دامداران استان توزیع‌شده است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: قیمت مصوب کنسانتره در آبان ماه با توجه به نوع این محصول از ۲۸ هزار و ۷۰۰ ریال تا ۳۱ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم متغیر است.

کد خبر: ۵۱٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha