۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
اثرات منفی اف.ای.تی.اف را می توان مدیریت کرد
یک اقتصاددان:

اثرات منفی اف.ای.تی.اف را می توان مدیریت کرد

یک اقتصاددان گفت: تصمیم FATF می‌تواند موجب تشدید انتظارات منفی در اقتصاد شود، تصمیم FATF درباره ایران تاثیر منفی روی بازار دارد و حتی این تاثیر جلوتر از تشکیل جلسه خود را نشان می‌دهد و آثار روانی آغاز می‌شود.

به گزارش بازار، کامران ندری پیش‌بینی کرد: طی هفته‌های آینده به احتمال زیاد بخشی از عرضه‌کنندگان ارز عرضه خود را محدود می‌کنند و عده‌ای که نگران هستند تقاضایشان را افزایش می‌دهند، بنابراین فشار در جهت افزایش نرخ ارز از الان شروع شده و تا بعد از تصمیم‌گیری در خصوص این جلسه ادامه خواهد داشت.

این اقتصاددان در ادامه برای کم کردن اثر روانی جلسه و تصمیم FATF به بانک مرکزی توصیه کرد: بانک مرکزی باید این اثرات روانی را مدیریت کند، بنابراین در یک بخش مدیریت خود باید از منابع ارزی خود استفاده کند، بخش دیگر نیز این است که اطلاعات صحیح و درست را به مردم منتقل کند، البته مشکل جدی بانک مرکزی و حاکمیت عدم اعتماد عمومی کافی است.

وی در خصوص تصمیم FATF درباره ایران گفت: آقای دژپسند گفتند از ۴۰ اقدام تقریبا اکثریت آن انجام شده و فقط دو لایحه باقی مانده است، اما با اطلاعاتی که من دارم این دو لایحه لوایح مهمی برای FATF هستند، بنابراین احتمال این که تعلیق تمدید نشود نسبتا بالاست.

با توجه به این ارزیابی، آیا در روزهای آینده وضعیت بازار ارز مثل چند ماه اخیر یک وضعیت باثبات خواهد بود؟                       

کد خبر: ۵٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha