۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
افزایش قیمت روغن خوراکی در شیراز تخلف است/ سهمیه‌بندی و کوتاه کردن دست دلالان
در گفت‌وگو با بازار اعلام شد؛

افزایش قیمت روغن خوراکی در شیراز تخلف است/ سهمیه‌بندی و کوتاه کردن دست دلالان

شیراز- رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد غذایی شیراز دلیل کمبود روغن خوراکی در بازار را عدم عرضه از سوی کارخانجات دانست و گفت: افزایش قیمت به هر دلیلی در مراکز فروش سطح شهر شیراز تخلف بوده و برخورد قضایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، کمبود روغن مایع خوراکی و روغن جامد در هفته های اخیر در شیراز باعث افزایش قیمت برخی فروشندگان و همچنین احتکار این محصول مورد نیاز مردم شده و مشاهدات میدانی حاکی از این است که قفسه بیشتر فروشگاه های مواد غذایی از روغن خالی و برخی از مردم ناچار به تهیه روغن از سایر شهرها شده اند، بازاری که مشخص نیست مجددا کی به مصرف کننده روی خوش نشان دهد.

عبدالله رزاق منش در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۹۰ درصد روغن مورد نیاز کشور وارداتی است،  افزود: کمبود روغن در بازار به واسطه عدم عرضه از سوی کارخانجات است که آنان هم کمبود مواد اولیه را دلیل آن عنوان می کنند.

وی با بیان اینکه طی سال جاری در خرداد ماه به قیمت روغن ۱۲ تا ۱۴ درصد و در ماه جاری ۹ درصد افزوده شد افزود : از خردادماه توزیع روغن توسط شرکتهای پخش اصلی بصورت قطره چکانی شده و در کالاهای برند و مورد اقبال مردم این موضوع ملموس تر می باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان مواد غذایی شیراز با یادآوری اینکه در دوسال گذشته و ایجاد بحران ارزی در کشور سود توزیع کنندگان روغن در به حداقل ممکن و در مواقعی به صفر رسیده است، افزود: به دلیل افزایش قیمت سود فروش روغن بسیار ناچیز شده و در روزهای اخیر توزیع روغن به حداقل رسیده و بعضا با کالاهایی مانند چای _رب گوجه و تن ماهی عرضه می‌شود.

رزاق منش در خصوص سهمیه بندی روغن در بعضی از فروشگاه‌های شیراز گفت: برای مدیریت توزیع و عدم جمع آوری کالا توسط دلال ها از فروشگاه‌ها طبیعی است که روند توزیع به‌گونه ای برنامه ریزی شود که کالا در دسترس مردم باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این در شرایطی هست که بدلیل عدم تامین روغن حلب مایع یا جامد در شیراز بعضا بیرون برها و رستوران‌ها روغن مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها تامین می کنند و این مسئله به کمبود روغن در فروشگاه ها منجر شده است.

رزاق منش با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار هفته گذشته نیاز از محل ذخائیر استراتژیک کشور مواد اولیه به کارخانجات اختصاص داده شد، افزود: بر این اساس انتظار می‌رود در روزهای آینده روغن مورد نیاز مردم پس از تولید وارد چرخه توزیع شود و به زودی شاهد حل این مشکل خواهیم بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان مواد غذایی شیراز خاطر نشان کرد : هیچ‌گونه افزایش قیمتی در دستور کار نیست و روغن خوراکی پنج کیلویی با قیمت ۵۴ هزار و پانصد تومان برای مصرف کننده است و فروش بالاتر تخلف و گران فروشی محسوب میشود که شهروندان می توانند از طریق  تلفن ۳۲۳۴۰۰۰۰ بازرسی اصناف مراتب را اطلاع رسانی کنند.

کد خبر: ۵۱٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha