۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
ارزآوری ۱۶ میلیاردی گل رز در خراسان جنوبی/ ۴۰۰ هزار شاخه گل تولید شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

ارزآوری ۱۶ میلیاردی گل رز در خراسان جنوبی/ ۴۰۰ هزار شاخه گل تولید شد

بیرجند-قوسی،رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰۰ هزار شاخه بریده گل رز در استان تولید شده که ۱۶ میلیارد ریال برای استان ارز آوری داشته است.

غلامرضا قوسی در گفت و گو با خبرنگار بازار بیان کرد: با توجه به خشکسالی های متوالی، لزوم تغییر الگوی کشت به جهت تغییر اقلیم به سمت گیاهان کم آبخواه و افزایش تولید از مقدار معین آب مصرفی و تمایل کشاورزان به جهت تکنولوژی جدید، تولید گل در گلخانه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گل رز در خراسان جنوبی ۱.۵ هکتار و مربوط به دو گلخانه واقع در بیرجند است، افزود: سالانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار شاخه گل رز در این گلخانه های هیدروپونیک تولید می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: پیش بینی درآمد حاصل از گل رز قبل از شیوع ویروس کرونا ۱۲۰ میلیارد ریال بوده است.

قوسی از تولید ۴۰۰ هزار شاخه بریده گل رز در سال جاری در استان خبر داد و اظهار کرد: ۹۰ درصد گل رز تولید شده در استان به سایر استان‌ها ارسال می شود.

وی  ادامه داد: از میزان گل های تولید شده در سال جاری، ۳۶۰ هزار شاخه گل رز  به استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی ارسال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: تولید گل رز در سال جاری ۱۶ میلیارد ریال برای استان ارز آوری داشته است.

کد خبر: ۵۱٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha