۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
درخواست ۷۷۰۴ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی تایید شد
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی:

درخواست ۷۷۰۴ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی تایید شد

تبریز- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: درخواست هفت هزار و ۷۰۴ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در این استان تایید نهایی شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، ابوالقاسم سلطانی افزود: ۵۴ هزار و ۱۴۸ نفر در استان متقاضی استفاده از مزایای طرح اقدام ملی مسکن بودند که از این تعداد درخواست ۲۵ هزار و ۲۵۴ متقاضی حایز شرایط بررسی شد.

وی اظهار داشت: از بین متقاضیان تایید نهایی شده ۷ هزار و ۴۷۲ متقاضی در بانک های عامل حساب افتتاح کرده و ۳ هزار و ۹۱۰ نفر نیز وجه مورد نظر در زمان عقدقرارداد برای دریافت مسکن ملی را واریز کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی مجموع مبلغ آورده متقاضیان این طرح در استان را یک هزار و ۵۴۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از مجموع متقاضیان تایید نهایی شده ۲ هزار و ۳۰۱ نفر در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، ۹۸۸ نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و ۴ هزار و ۴۱۵ نفر در شهر جدید سهند هستند.

سلطانی، ادامه داد: برای اجرای این طرح ۲ هزار و ۵۹۱ پروژه مسکن ملی در استان تخصیص یافته که شامل ۸۹۳ پروژه در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۳۲۴ پروژه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان و یک هزار و ۳۷۴ پروژه نیز در شهر جدید سهند است.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت جلوگیری از رشد بیشتر کلانشهرها و توجه بیشتر بر بازآفرینی و ارتقای کیفی شهری است، یادآوری کرد: تبریز فاقد زمین برای اجرای این طرح بود ولی برای پاسخگویی به نیاز متقاضیان برای ۱۲ هزار واحد مسکونی، زمین که بخشی از آن از طریق تغییر کاربری آموزشی و ۱۶۰ هکتار نیز از طریق اضافه شدن به محدوده شهری تامین شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سهیمه آذربایجان شرقی از اجرای این طرح احداث بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی است، گفت: از این تعداد حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در شهر جدید سهند، ۵ هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۸ هزار و ۲۰۰ واحد نیز در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شامل تبریز، مراغه، مرند، اهر و میانه احداث می شود.

سلطانی، افزود: در تبریز بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی از محل بازآفرینی شهری و جابجایی سکونتگاه های غیر رسمی و بقیه از محل طرح اقدام ملی زمین اجرا می شود.

کد خبر: ۵۱٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • زیبا IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      0 0
      باسلام خسته نباشین ببخشین ما ۱۰ساله زندگی مشترک رو شروع کردیم واز بخت بد تا حالا نتونستیم پولی جم کنیم تا خونه دارشیم همسرم گارگرساده هس با درامد ۲ونیم که فقط برا اداره خونه وبچه میره الانم که تو اذربایجان شرفی نام نویسی ندارن ترو خدا کمک کنین راهنمایی کنین چطور ماهم مسکن ملی نام نویسی کنیم