۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
همکاری خراسان شمالی با گرجستان تقویت می‌شود/ ضرورت افزایش مراودات اقتصادی
سفیر جدید ایران در گرجستان؛

همکاری خراسان شمالی با گرجستان تقویت می‌شود/ ضرورت افزایش مراودات اقتصادی

بجنورد- سفیر جدید ایران در کشور گرجستان از اعلام آمادگی همکاری با خراسان شمالی برای حضور و فعالیت‌های اقتصادی استان در این کشور خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، اکبر قاسمی در نشستی با استاندار خراسان شمالی، ضمن ارزنده خواندن دیدگاه‌ها و اقدامات وی در سامان بخشی به مراودات خارجی این استان، امور اقتصادی را اولویت کاری خود ذکر کرد و افزود: به دنبال تحول در روابط بین دو کشور هستم و از ظرفیت استان در این مسیر استفاده و همکاری لازم را خواهیم داشت.

وی همچنین از سفر خود به استان خراسان شمالی برای بررسی ظرفیت‌های استان پس از آغاز مأموریت خود در گرجستان خبر داد.

مراودات تجاری به ۲۵ کشور
استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: برای توسعه و مراودات اقتصادی استان راهی جز ارتباط با سایر کشورها نداریم.

محمدعلی شجاعی با اشاره به وجود ظرفیت‌های قابل‌توجه خراسان شمالی افزود: سند توسعه صادرات استان تهیه و در راستای آن جلسات مختلف با سفرای ایرانی و خارجی برگزار کرده‌ایم تا زمینه مراودات خارجی فراهم شود.

وی به تولید لوله‌های قابل‌استفاده در حوزه نفت و گاز، محصولات پتروشیمی، سیمانی و آلومینا و محصولات فولادی و سایر ظرفیت‌های تجاری استان اشاره کرد و افزود: تجار استان با بیش از ۲۵ کشور دنیا مراودات تجاری دارند.

استاندار خراسان شمالی با مهم دانستن ایجاد و گسترش روابط استان با سایر کشورها از سفیر جدید ایران در گرجستان برای بررسی ظرفیت‌های قابل‌ارائه برای سفر به استان دعوت کرد.

کد خبر: ۵۱٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha