۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
 صادرات ۱۶۰۰ تن برنج گیلان به کشورهایی اروپایی و آسیایی
مدیر امور بازرگانی جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

صادرات ۱۶۰۰ تن برنج گیلان به کشورهایی اروپایی و آسیایی

رشت- مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به افزایش سازگاری ذائقه مردم جهان با برنج ایرانی، امسال هزار و ۶۰۰ تن برنج گیلان را صادر کردیم.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، نعمت قاسمی با بیان اینکه امسال ۷۲۰ هزار تن برنج سفید در گیلان تولید شد که ۱۰۵ هزار تن آن در استان مصرف می شود، با اشاره به اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد، افزود: این میزان برنج سفید از یک میلیون و ۹۵ هزار تن شلتوک استحصال شده است.

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برنج مازاد تولید گیلان علاوه بر اینکه به بازار دیگر استان های کشور می رود، به کشورهای خارجی متقاضی برنج ایرانی صادر می شود.

وی با بیان اینکه همه برنجهای  داخلی که باید به کشورهای خارجی صادر شوند،ازاستان گیلان تایید و صادر می شوند،خاطرنشان کرد: امسال ۱۶۰۰ تن برنج به کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه،عراق، اتریش،کانادا وآلمان و بقیه به استان های دیگر کشور صادر شد.

نعمت قاسمی تصریح کرد: اولویت اول کشاورزی گیلان تامین برنج مورد نیاز مردم و هم وطنان است و صادرات برنج این استان برای دیگر کشورها درمرحله بعد قرار دارد.

وی گفت: صادرات برنج ایرانی ارزآوری خوبی برای کشور دارد و ما بنا داریم تا بازارهای هدف بیشتری را در جهان از آن برنج ایرانی کنیم.

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: ذائقه بسیاری از مردم کشورهای هدف با برنج ایرانی سازگار شده است و چون این محصول کیفیت و طعم خوبی دارد، هر روز مشتریان بیشتری پیدا می کند.

وی اذعان داشت: اغلب برنج تولیدی گیلان از نوع هاشمی است و برنج های صادر شده از گیلان به دیگر کشورها نیز از همین رقم است.

کد خبر: ۵۱٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha