۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
پوشک بچه در کشور با کمبود مواجه نیست
رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی ایران:

پوشک بچه در کشور با کمبود مواجه نیست

فصیح خوشگرد، رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی ایران گفت: در حال حاضر ۷۰ تا ۷۵ درصد مواد اولیه تولید پوشک بچه و نوار بهداشتی بانوان در کشور از محل واردات تامین می شود که ارتباط مستقیم با قیمت ارز دارد.

به گزارش بازار، عباس فصیح خوشگرد رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی ایران افزود: مواد اولیه تولید پوشک بچه شامل خمیر الیاف بلند، خمیر الیاف کوتاه، خمیر فلاف، پودر جاذب و غیره است.

وی اظهارداشت: این مواد از کشورهای آمریکایی، اسکاندیناوی و برخی از کشورهای آسیایی وارد می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی ایران گفت: تولیدکنندگان کشور ارز مورد نیاز خود را از سامانه نیما تهیه می کنند.

وی افزود: متاسفانه در ماه های اخیر قیمت ارز بر مدار افزایشی بوده و این بصورت ناخودآگاه و به ناچار باعث می شود مواد اولیه با قیمت های گران تری به دست تولیدکنندگان برسد.

فصیح خوشگرد با بیان اینکه بازار تولید دستمال کاغذی ارتباطی با بازار پوشک بچه ندارد، اظهارداشت: ظرفیت تولید دستمال کاغذی، پوشک بچه و نوار بهداشتی در کشور از مقدار مصرف داخلی به مراتب بیشتر است لذا هیچ گونه مشکلی در تامین این اقلام در مملکت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل بالا رفتن قیمت ارز هزینه های تولید افزایش پیدا کرده و همین امر تاثیر خود را بر روی قیمت تمام شده تولید پوشک بچه نیز گذاشته است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی ایران یادآورشد: مردم هیچ نگرانی درباره کمبود پوشک بچه نداشته باشند چرا که تولید کنندگان با تمام ظرفیت مشغول فعالیت هستند.

کد خبر: ۵۱٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha