۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
روستا بازار در کشور راه اندازی می شود
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران:

روستا بازار در کشور راه اندازی می شود

سلطانی سروستانی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران از راه اندازی روستا بازاردر کشور خبر داد.

به گزارش بازار، سعید سلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران افزود: اساسنامه اتحادیه های کشاورزی و روستایی ایران به موجب قانون تعاون سال ۱۳۵۰ تدوین و کار بازاررسانی محصولات اعضا در ماده (۵) این اساسنامه پیش بینی شده است.

وی اظهارداشت: خیلی وقت ها پیش بایدشرایطی فراهم می شد تا اعضای اتحادیه ها بتوانند محصولات خود را به همان قیمتی که برای شان تمام شده بطور مسقیم به دست مصرف کنندگان برسانند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران گفت: برای دستیابی به این هدف به دستور «کاظم خاوازی» وزیر جهاد کشاورزی محلی برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی تحت عنوان «روستا بازار» در سراسر کشور راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: نخستین روستا بازار کشور نیز بزودی در حکیمیه تهران پارس راه اندازی می شود و تمامی اتحادیه ها می توانند با ایجاد غرفه محصولات خود را بصورت مستقیم به مردم عرضه کنند.

سلطانی سروستانی تصریح کرد: در این بازار تمامی محصولات کشاورزی اعم از گوشت قرمز، مرغ، ماهی، لبنیات، میوه، عسل، خشکبار، تخم مرغ و غیره به قیمت مناسب عرضه می شود.

وی ادامه داد: هدف از ایجاد روستا بازار عرضه مستقیم کالا، حذف حلقه های واسط، ایجادتعادل در بازار و رسیدن کالاها به قیمت منصفانه به دست مصرف کننده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه قاچاق دام زنده به دلیل وجود جذابیت در قیمت از مرزهای کشور افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: قاچاقچی دام زنده «دامدار» نیست بلکه یکسری «افراد فرصت طلب و سودجو» هستند که تحت هر شرایطی دام ها را قاچاق می کنند.

سلطانی سروستانی تصریح کرد: دام سبک ایرانی] گوسفند] از نظر کیفیت و ذائقه پسندی نسبت به دام سبک] گوسفند [تمام کشورهای دنیا حرف اول را می زند به همین دلیل کشورهای عربی بابت هرکیلو گرم گوشت دام سبک ایرانی دو برابر دام سبک کشورهای دیگر پول پرداخت می کنند.

وی یادآورشد: طبق آمار و اطلاعات موجود کشفیات قاچاق دام زنده نسبت به سال گذشته ۱۲ برابر شده اما همچنان این روند ادامه دارد چون قاچاق دام زنده سود زیادی به جیب قاچاقچیان می ریزد و هر روز نسبت به گذشته انگیزه بیشتری در آنها ایجاد می کند.

کد خبر: ۵۱٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha