۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
اجرای ۳۵۰۰ طرح اشتغالزایی برای مرزنشینان سه استان کشور
عضو هیات مدیره بنیاد برکت خبرداد:

اجرای ۳۵۰۰ طرح اشتغالزایی برای مرزنشینان سه استان کشور

کردستان- عضو هیات مدیره بنیاد برکت از اجرای طرح کاک برکت ویژه مرزنشیان سه استان کشور خبرداد و گفت: از سه هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی تاکنون ۱۶۹ طرح در استان های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، هادی جوهری شامگاه دوشنبه در نشست همفکری و هم افزایی دستگاه های اجرایی پیرامون ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان که در سالن آمفی تئاتر اداره کل فنی و حرفه ای استان کردستان تشکیل شد، از اجرای طرح کاک برکت ویژه مرزنشینان و کولبران خبرداد و اظهار داشت: این طرح  در سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)  با اجرای این طرح به دنبال ایجاد اشتغال پایدار برای مرزنشینان است و در این راستا سه هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی را به اجرا در می آورد.

این عضو هیات مدیره بنیاد برکت افزود: اجرای این تعداد طرح ذکر شده منجر به ایجاد ۱۱ هزار شغل برای مردم مرزنشین این سه استان خواهد شد.

جوهری با اشاره به اینکه تعداد زیادی از کولبران می توانند جذب این طرح شوند، گفت: اجرای این طرح آغاز شده و تاکنون ۱۶۹ طرح در این مناطق اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: طرح های ما خرد و خانگی هستند و علاوه بر آن از واحدها و شرکت های کوچک و متوسط هم حمایت می کنیم.

این عضو هیات مدیره بنیاد برکت یادآور شد: رویدادی را در این سه استان برگزار می کنیم و در راستای آن از همه نخبگان، دستگاه های اجرایی و جوامع دانشگاهی دعوت می کنیم طرح ها و ایده های نوآورانه خود را برای ما ارسال کنند.

جوهری اضافه کرد: از بین طرح های نوآورانه ارسال شده بهترین ها را انتخاب و اجرایی می کنیم وامیدواریم تعداد زیادی از نخبگان در این رویداد شرکت کنند.

شناسایی ۳۳ هزار خانوار ساکن در شعاع ۲۰ کیلومتری مرزهای کردستان
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه کولبری شایسته مردم ما در هیچ جای کشور نیست، اظهار داشت: کولبری درکردستان نسبت به استان های کرمانشاه و آذربایجان غربی وسیع تر است به همین دلیل از بنیاد برکت انتظار حمایت و کمک بیشتری داریم.

خالد جعفری  ضمن تقدیر از تلاش های این بنیاد در ایجاد توسعه و اشتغال در کردستان، افزود: ۳۳ هزار خانوار ساکن در شعاع ۲۰ کیلومتری مرزهای استان شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۲۹ هزار خانوار برای دریافت کارت مرزنشینی ثبت شده اند که ۲۲ هزارنفر از آنها دارای کارت هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با اشاره به اینکه فعال کردن بازارچه های مرزی منجر به کاهش رویه کولبری می شود، گفت: تلاش و پیگیری های زیادی برای فعال کردن این بازارچه ها کردیم.

کد خبر: ۵۱٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha