۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
چین می‌خواهد غول صنعت نیمه هادی باشد/ دانشجویان چینی در آمریکا به خانه باز می‌گردند
بلومبرگ:

چین می‌خواهد غول صنعت نیمه هادی باشد/ دانشجویان چینی در آمریکا به خانه باز می‌گردند

پکن به غولهای فناوری به عنوان دشمن نگاه نمی کند بلکه استراتژی خود را بر اساس قدرت و بزرگی آنها تنظیم می کند.

بازار؛ گروه بین الملل: سایت تحلیلی بلومبرگ اخیرا مقاله ای با قلم «تیم کالپان» با عنوان « غولهای فناوری در چین دشمن محسوب نمی شوند» منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

هدف پکن  ایجاد صنعت فناوری  متکی به خود برای تبدیل شدن به یک ستون استراتژیک ارتقا یافته است که این مهم  بخشی از آخرین برنامه پنج ساله تعیین اولویت های مهم ملی می باشد. این بدان معنی است که چین تلاش های مضاعف خود را برای استقلال خود از شرکت های خارجی انجام داده و نتیجه آن قطعا تشکیل گروهی از غول های فناوری داخلی است که باعث تضعیف رقبای خود در خارج خواهند شد.

 این در حالی است که دولت ایالات متحده امریکا شروع به تلاش جهت مهار یا حتی تجزیه شرکت های بزرگ فناوری می کند و معتقد است این شرکتها  قدرت بیش از حدی دارند. پکن با صرف پول بیشتر، سیاست های محبوب تر و توجه بیشتر کادر حزب قطعا شرکتهای بزرگ تراشه و نرم افزار موفق را ایجاد می کند.

 پنجمین پلنوم نوزدهمین کمیته مرکزی حزب کمونیست چین روز پنجشنبه با دادن مأموریت «توسعه اعتماد به نفس و ساخت قدرت فن آوری توسط خود» به ملت پایان یافت. نتیجه این امر یک رویکرد جزیره ای در صنعت و تجارت خواهد بود از آنجا که پکن بازار داخلی قدرتمندی را تقویت می کند که زمینه ساز ظهور قهرمانان آینده و تولید کالاها توسط شرکت های خودی است.

شرکت های خارجی - به ویژه در نیمه هادی ها، نرم افزار یا مواد - که هنوز معتقدند چین راهی طولانی جهت رسیدن به این هدف دارد فقط خود را مسخره می کنند. باید گفت فقط شرکت هایی که محصولات و خدمات حیاتی را که به صورت محلی در دسترس نیستند تأمین می کنند، به دسترسی مداوم به بازار ضربه خواهند زد.

شرکت اینتل، انویدیا و مایکروسافت باید توجه داشته باشند. اپل و آلفابت باید احتیاط کنند. در همین حال، تأمین کنندگان تجهیزات، مواد شیمیایی و نرم افزاری که برای طراحی و ساخت تراشه استفاده می شود، باید هم اکنون از خوردن غذا در این رودخانه لذت ببرند، زیرا اگر پکن به غولهای فناوری خود جهت ساخت تراشه و مواد اولیه کمک کند، اوقات خوب برای آنها دوام نخواهد آورد.

اما شرکت های فناوری آمریکایی باید احمق باشند اگر نفهمند که رقبای آنها در چین با حمایت پکن، همه اقدامات را برای تکثیر محصولات آنها انجام می دهند. در طول دهه گذشته، دولت اقدامات زیادی در زمینه بهبود اجرای مالکیت معنوی و تأمین حقوق اقتصادی انجام داده است.

در یک دهه اخیر علی بابا تنسنت و ... ستون فقرات توسعه اینترنت چین بوده اند. پکن دوست دارد معادل آنها را در نیمه هادی ها ببیند. شرکت فناوری هواوی متناسب با این نقش فعالیت می کند - واقعیتی که واشنگتن درک نموده و تلاش می کند جلوی پیشرفت و توسعه آن را در سراسر جهان بگیرد.

شرکت های چینی مصمم هستند علی رغم فشار واشنگتن، از رویاهای نیمه هادی خود دست نکشد. دانشجویان چینی تلاش می کنند مدارک آمریکایی خود را گرفته  و قصد بازگشت به خانه را دارند. غول بزرگ فناوری چینی بعدی هر شرکتی باشد، شما می توانید مطمئن باشید که پکن از پول و عزم راسخ برای اطمینان از موفقیت به هر قیمتی برخوردار است.

کد خبر: ۵۱٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha