۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
فعال شدن ۴ مرکز خرید حمایتی زعفران در خراسان جنوبی/کشاورزان از بورس زعفران استقبال نکردند
معاون تعاون روستایی خراسان جنوبی خبر داد:

فعال شدن ۴ مرکز خرید حمایتی زعفران در خراسان جنوبی/کشاورزان از بورس زعفران استقبال نکردند

بیرجند- معاون تعاون روستایی خراسان جنوبی از فعال شدن چهار مرکز حمایتی خرید زعفران در استان خبر داد و گفت: هر کشاورز تا سقف ۱۰ کیلوگرم زعفران را می تواند به این مراکز عرضه کند.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی جعفری بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری آنلاین با اشاره به آغاز طرح خرید حمایتی زعفران در استان اظهارکرد: چهار مرکز خرید در بیرجند، قاین، سرایان و فردوس پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه هر کشاورز می تواند ۱۰ کیلوگرم از محصول خود را به صورت خرید حمایتی به فروش برساند، عنوان کرد: بعد از ارائه  محصول به مرکز خرید ۳۰ درصد قیمت به حساب کشاورز واریز می شود.

 وی با بیان اینکه ۷۰ درصد محصول در اختیار تعاون روستایی قرار می گیرد، گفت: کشاورزان می توانند در مدت سه ماه اگر مشتری با قیمت بالاتر برای محصول خود پیدا کردند آن را به فروش برسانند و در غیر این صورت ۷۰ درصد باقی مانده را تعاون روستایی با همان قیمت روز دریافت محصول به آنها پرداخت خواهد کرد.

 کشاورزان خراسان جنوبی از عرضه زعفران در بورس استقبال نکردند
معاون تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه زعفران در بورس کالا نیز ارائه می شود، تصریح کرد: این طرح سال گذشته نیز در استان اجرا شد اما کشاورزان از آن استقبال نکردند.

 وی با اشاره به اینکه در این روش کشاورز باید کد معاملاتی دریافت کند، عنوان کرد: بعد از دریافت این کد باید به مدیریت جهادکشاورزی مراجعه و گواهینامه بگیرند و پس از آن محصول خود را به انبار بورس کالا تحویل دهند.

جعفری عنوان کرد: در روش عرضه در بورس اگر بعد از سه روز محصول به فروش نرفت کشاورز می‌تواند ۳۰ درصد سهام محصول تولیدی را از نماد خارج و به صورت صدور قبض در قالب خرید حمایتی به فروش برساند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد باقیمانده محصول کشاورز به مدت سه ماه در بورس کالا خواهد بود ، ادامه داد: اگر در این مدت محصول وی به فروش نرفت می توانند مانند روش فیزیکی محصول را در اختیار سازمان تعاون روستایی قرار دهند.

 معاون تعاون روستایی خراسان جنوبی عنوان کرد: خرید حمایتی زعفران از روز گذشته آغاز و تا ۳۰ اذر ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اذعان به اینکه امسال زعفران در دو سطح نگین به قیمت هر کیلو ۱۳ میلیون تومان و پوشال مرغوب به قیمت ۱۱ میلیون تومان خرید حمایتی می شود، اظهارکرد: امیدواریم پوشال معمولی را هم بتوانیم موافقت خرید آن را بگیریم.

جعفری با بیان اینکه خراسان جنوبی هیچ گونه معوقه ای در زمینه خرید حمایتی زعفران سال گذشته ندارد، عنوان کرد: سال گذشته حدود سه تن زعفران کشاورزان استان به صورت حمایتی خریداری شد.

 به گفته وی در سال گذشته حدود ۶۷ تن تولید زعفران در استان داشته ایم.

کد خبر: ۵۱٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha