۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
سر و سامان گرفتن توزیع در سایه راه‌اندازی سامانه جامع انبارهاست
مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران:

سر و سامان گرفتن توزیع در سایه راه‌اندازی سامانه جامع انبارهاست

اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران نظارت بر سامانه جامع انبارها را موجب جلوگیری از تخلفات توزیعی اقلام مهم از جمله نهاده های طیور و دام عنوان کرد.

به گزارش بازار، محمدعلی اسفنانی با اشاره به پگیری موضوعات مبتلابه بازار در هفته گذشته اظهار کرد: هماهنگی جدی میان تعزیرات با دستگاه هایی که مسئولیت همپوشانی با ما را دارند انجام گفت و بر این اساس گشت های مشترک تعزیرات با همکاری اتحادیه و سازمان های مرتبط به تامین معیشت نظارت کامل خواهند داشت.

وی با بیان این مطلب به رادیو گفت‌وگو گفت: در جلسه ای که در استانداری تشکیل شد، قرار است در بحث سامانه جامع انبارها، تعداد انبارهای موجودِ ثبت نام شده بررسی شوند؛ چراکه یک کالا از بدو ورود به کشور تا رسیدن به بازار هدف بایستی مورد رصد باشد.

اسفنانی یادآور شد: عدم رصد برخی کالاها از بدو ورود به کشور از مشکلاتی است که تا کنون حل نشده است و لذا در این راستا دچار مشکل هستیم.

وی ادامه داد: از سویی عنوان می شود ارز به حد کافی به نهاده های دامی اختصاص نیافته و از دیگر سو شاهدیم که برخی تولیدکنندگان مرغ و طیور و دام گلایه دارند که نهاده کافی را دریافت نکردند و اعلام می دارند این اقلام را از بازار آزاد تهیه خواهند کرد.

اسفنانی خرید نهاده دامی از بازار آزاد را جای شبهه دانست و تصریح کرد: در این راستا مطمئنا تخلف صورت می گیرد چراکه اگر نهاده بصورت مدیریت شده توزیع شود، دلیلی دال بر یافتن کالا در بازار آزاد وجود ندارد.

این مقام مسئول در سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: ما حدس می زدیم مرغداری که قدرت تولید ۱۰۰ واحدی دارد، نهاده دامی به همین میزان دریافت می کند و مرغ تولیدی آن به میزان ۴۰ واحد است و طبیعتا میزان نهاده بیشتری برای این واحد مازاد می ماند که بصورت آزاد به فروش می رساند.

اسفنانی سامانه جامع انبارها را موجب جلوگیری از این تخلفات دانست و افزود: بخشی از شیر خشک مصرفی در کشور متابولیک است که مصارف خاص دارد که زمانی در بازار آزاد ارقامی قابل توجه آن وجود داشت که به مجموعه ای دیگر واگذار شد و از آن پس با رصد افراد مصف کننده، کالا را بدون هیچ تخلفی توزیع می کنند.

وی در بخشی دیگر از این مصاحبه رادیویی تصریح کرد: وقتی کالا تولید یا وارد می شود، تا رسیدن به بازار هدف نباید دچار خللی شود.

اسفنانی با اعلام اینکه خبری درباره گرانی لبنیات وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تعزیرات مسئول مبارزه با کمیاب یا گران شدن کالا نیست؛ البته چند انبار احتکاری را کشف کردیم و مکلفیم نسبت به عرضه کالا به مردم اقدام کنیم.

کد خبر: ۵۱٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha