۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
دام‌های عشایری قبل از کوچ به منطقه قشلاق واکسینه می شوند
مدیرکل دامپزشکی استان همدان:

دام‌های عشایری قبل از کوچ به منطقه قشلاق واکسینه می شوند

همدان - مدیرکل دامپزشکی استان همدان بابیان اینکه پوشش حداکثری واکسیناسیون دام های عشایر در راستای ایمن سازی دام ها علیه بیماری‌ها در حال اجرا است، گفت: دام‌های عشایری قبل از کوچ به منطقه قشلاق واکسینه می شوند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان همدان؛ محمود رضا رسولی گفت: دامپزشکی رسالت مهم و خطیر صیانت از جمعیت دامی را انجام می دهد و تقدم پیشگیری بر درمان از برنامه های اصلی این مجموعه است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان افزود: پوشش حداکثری واکسیناسیون دام های عشایر در راستای ایمن سازی دام ها علیه بیماری‌های دامی در حال اجرا است و واکسن مورد نیاز برای دام های عشایری استان همدان تامین شده است.

رسولی با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون دام ها علیه بیماریهای دامی عنوان کرد: عشایر نه تنها در استان همدان خدمات می گیرند بلکه بیش از ۲۰ سال است که هرساله تعداد ۸ اکیپ از دامپزشکی استان همدان به مدت ۴۰ شبانه روز در استانهای کرمانشاه، ایلام، لرستان و خوزستان برای پوشش واکسیناسیون دام های عشایر استان همدان مستقر می شوند و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوبت سر دام واکسیناسیون انجام می گیرد تا دامهای عشایری هنگامی که مجدد وارد استان همدان می شوند سالم باشند.

وی افزود: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا واکسن هایی که در قشلاق برای دامهای عشایری صورت می پذیرفت در استان همدان تحت پوشش قرار خواهد گرفت و در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی از اعزام اکیپ به مناطق جنوب کشور معذوریم.

وی افزود: دام های عشایر تا قبل از کوچ علیه بیماری های آبله ، تب برفکی PPR و FDrev۱ در سطح استان واکسینه می می شوند که این مهم منجر به ایمنی پایدار دام ها برابر بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام و نیز پیشگیری از شیوع بیماری های منطقه می شود.

کد خبر: ۵۱٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha