۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
مهمترین حواشی رقابتهای انتخاباتی در آخرین روز رقابتهای انتخاباتی
یک روز تا انتخابات سال ۲۰۲۰؛

مهمترین حواشی رقابتهای انتخاباتی در آخرین روز رقابتهای انتخاباتی

این روزها دنیا منتظر نتیجه انتخابات است. انتخاباتی که نه تنها برای امریکا بلکه برای تمامی دنیا اهمیت دارد. تا کنون خبرها در مورد پیشگامی جو بایدن است ولی تا زمانی که شمارش آرا به پایان برسد نمی توان رییس جمهوری آتی را پیش بینی کرد.

بازار؛ گروه بین الملل: فردا رقابت انتخاباتی امریکا به پایان می رسد و مردم در انتظار نتایج این انتخابات پرحاشیه خواهند بود. طبق گزارشهای دولت امریکا ۲۳۹ میلیون امریکایی واجد شرایط رای دادن هستند و تا کنون بالغ بر ۹۲ میلیون نفر آرای خود را به صندوق ها ریختند و پیش بینی می شود بالغ بر ۱۵۰ میلیون نفر در این انتخابات شرکت کنند که معادل ۶۲ درصد از کل افراد واجد شرایط رای دادن هستند. این بالاترین نرخ مشارکت در انتخابات در امریکا خواهد بود.

در اغلب شهرهای بزرگ امریکا حمایت از بایدن بیش از ترامپ است ولی روستاییان و طبقات پایین اقتصادی در امریکا حامی ترامپ هستند. اگرچه طبق مطالعه انجام شده توسط سی ان ان حمایت این گروه از ترامپ که اصلی ترین عامل پیروزی او در انتخابات سال ۲۰۱۶ بود، نسبت به دوره قبل کمتر شده است و به همین دلیل کمپین ترامپ نگران این مساله است.

این انتخابات پرحاشیه حتی در آخرین روزهای رقابتهای انتخاباتی هم با خبرهای زیادی همراه بود. از یک طرف حمایت باراک اوباما از کمپین بایدن بود که در رسانه ها دست به دست می شد. او با تلفن زدن به افراد مجاز برای شرکت در انتخابات از آنها می خواست تا به بایدن رای بدهند و آنها را تشویق می کرد تا اطرافیانشان را نیز به مشارکت در انتخابات تشویق کند. این تماس های تلفنی توسط رییس جمهور پیشین حزب دموکرات یکی از متمایزترین برنامه های حمایتی از یک کمپین بود. در این انتخابات ، رای زنان  اهمیت زیادی دارد زیرا سهم زنانی که در این انتخابات شرکت خواهند بسیار زیاد خواهد بود و بالغ بر ۶۴ درصد از آنها طرفدار بایدن هستند. جوانان هم از طرفداران بایدن هستند و حضور آنها در این انتخابات بسیار زیادتر از دوره های قبلی خواهد بود. بررسی ها نشان داده است در سال جاری شمار زیادتری از مردمی که قبلا در انتخابات شرکت نمی کردند، در انتخابات سال جاری شرکت خواهند کرد.

ترامپ بازهم کرونا را کوچک شمرد
ترامپ در این روزهای آخر چندین سخنرانی در ایالت پنسیلوانیا و میشیگان برگزار کرد و تاکید کرد سیستم بهداشتی امریکا در مورد بزرگی بحران کرونا دروغ می گوید و قصد ایجاد ترس در میان مردم را دارد. این سخنان در شرایطی مطرح شد که در این سخنرانی ها شمار زیادی از طرفداران ترامپ شرکت کردند و اغلب بدون ماسک و بدون رعایت فاصله اجتماعی در این مراسم حضور داشتند.

این سخنرانی ها در شرایطی برگزار شد که آنتونی فائوچی یکی از شناخته شده ترین چهره های مبارزه با کرونا و رییس مرکز پیشگیری و درمان بیماریهای عفونی در امریکا در مورد افزایش موج بیماری در امریکا هشدار داده بود. او در  مصاحبه ای با ان بی سی گفت: «در ماه دسامبر ما شاهد موج بزرگ بیماری خواهیم بود. افزایش شمار مبتلایان و افزایش نرخ مرگ و میر در ماه های آتی پیش بینی می شود و اگر روند کنونی در مبارزه با بیماری کرونا تغییری نکند احتمال خارج شدن وضعیت از کنترل دولت و سیستم بهداشتی وجود دارد.»

کارشناسان بهداشتی در امریکا در مورد تاثیر منفی سخنرانی های تیم ترامپ و جمع کردن شمار زیادی از مردم بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در یک محل هشدار داده بودند و این کار ترامپ را نشان دهنده بی توجهی و بی مسولیتی شخص رییس جمهور به مساله کرونا و بحران ناشی از آن دانستند.

ترامپ قصد دارد فائوچی را اخراج کند
او در سخنرانی اخیر خود در ایالت پنسیلوانیا با اشاره به این مطلب که سیستم درمانی امریکا دروغ می گویند و آمارهای مربوط به کرونا را بزرگ تر از واقعیت نشان می دهند گفت: «در صورتیکه برای دور دوم در انتخابات پیروز شود، فائوچی را اخراج خواهد کرد.»

بیان این مساله از طرف یکی از کاندیداها در شرایطی که بحران کرونا روزانه بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر را در امریکا درگیر می کند و بالغ بر ۱۳۰۰ نفر در هر روز در امریکا از دنیا می روند، باعث تعجب رسانه ها شد.

سی ان ان در این زمینه نوشت: «ترامپ، رییس جمهوری که بخش زیادی از سخنانش دروغ است و بعد از هر سخنرانی او، باید بررسی هایی در مورد یافتن بخش های حقیقی سخنانش انجام شود و دروغ ها کشف شود، سیستم بهداشت و درمان امریکا را دروغ گو می داند و رسانه ها را عامل انتشار اخبار دروغ می داند.»

ترامپ در این روزهای پایانی ادعا کرده است در صورتیکه رای  او در شب انتخابات بالاتر از بایدن باشد، اعلام پیروزی زودهنگام خواهد کرد. البته چند ساعت بعد از بیان این مطالب توسط ترامپ، او از این دیدگاه عقب نشینی کرد.

 از طرف دیگر خبرهایی در مورد آماده سازی کاخ سفید برای برگزاری جشن پیروزی منتشر شده است که بازهم انتقادات زیادی از طرف رسانه ها و سیاستمداران امریکایی را به همراه داشت ولی دونالد ترامپ بازهم از این ادعا عقب نشینی کرده است.

کد خبر: ۵۱٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha