۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
افزایش بدهی‌های عمومی آمریکا در دوره تصدی ترامپ

افزایش بدهی‌های عمومی آمریکا در دوره تصدی ترامپ

سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا اعلام کرد: در مدت ریاست جمهوری دونالد ترامپ (۲۰۲۰-۲۰۱۷)، به بدهی‌های عمومی آمریکا ۶ و ۶ دهم تریلیون دلار افزوده شد.

به گزارش بازار، سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا اعلام کرد، با مقایسه عملکرد روسای جمهور اخیر آمریکا، آمار از افزایش بدهی‌های عمومی آمریکا در دوره تصدی ترامپ حکایت دارد.

بر این اساس در دور اول ریاست جمهوری باراک اوباما (۲۰۱۲-۲۰۰۹) ۵ و ۲ دهم تریلیون دلار به بدهی‌های عمومی آمریکا افزوده شده است. این رقم در دور دوم ریاست جمهوری او (۲۰۱۶-۲۰۱۳) کاهش یافت و به ۲ و ۹ دهم تریلیون دلار رسید. اما در مدت ریاست جمهوری دونالد ترامپ (۲۰۲۰-۲۰۱۷)، به بدهی‌های عمومی آمریکا ۶ و ۶ دهم تریلیون دلار افزوده شد.

سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا با اعلام این که میزان بدهی‌های دولتی و غیردولتی آمریکا از مرز ۸۴ تریلیون دلار فراتر رفت، نوشت: میزان بدهی‌های دولت این کشور تا ابتدای نوامبر ۲۰۲۰ به ۲۷ تریلیون و ۲۰۰ میلیارد و ۷۴۴ میلیون دلار رسیده است. میزان بدهی هر شهروند آمریکایی به طور متوسط ۸۲ هزار و ۲۷۶ دلار و میزان بدهی هر مالیات دهنده آمریکایی به طور متوسط ۲۱۷ هزار و ۹۳۴ دلار است.

کسری بودجه دولت آمریکا به سه تریلیون و ۱۷۷ میلیارد و ۵۸۶ میلیون دلار رسیده است. نسبت بدهی فدرال آمریکا به تولید ناخالص داخلی افزایش یافته است به نحوی که این رقم در سال ۱۹۶۰، ۵۲ و ۲۶ صدم درصد، در سال ۱۹۸۰، ۳۴ و ۶۹ صدم درصد، در سال ۲۰۰۰، ۵۵ و ۷۷ صدم درصد و حالا به ۱۲۸ و ۱ دهم درصد رسیده است.

در حال حاضر بزرگ‌ترین اقلام بودجه‌ای آمریکا شامل: مراقبت‌های درمانی با یک تریلیون و ۳۰۹ میلیارد و ۱۵۹ میلیون دلار، تامین اجتماعی با یک تریلیون و ۱۰۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون دلار، هزینه‌های دفاعی با ۷۰۲ میلیارد و ۷۱۵ میلیون دلار و بهره پرداختی بدهی با ۳۴۱ میلیارد و ۶۲۹ میلیون دلار است.

بر این اساس میزان مجموع بدهی‌های دولتی و غیردولتی آمریکا تا امروز دوم نوامبر ۲۰۲۰، ۸۴ تریلیون و ۸۵۰ میلیارد و ۹۲۲ میلیون دلار برآورد شده است. از این میزان، ۲۰ تریلیون و ۸۲۴ میلیارد و ۵۵۵ میلیون دلار مربوط به بدهی‌های شخصی است که یک تریلیون و ۶۹۸ میلیارد و ۴۱۶ میلیون دلار آن به شکل وام دانشجویی است.

تا ابتدای نوامبر، میزان اوراق قرضه آمریکایی که در اختیار کشورهای خارجی است، به هفت تریلیون و ۹۵ میلیارد و ۱۳۹ میلیون دلار است. کسری تجاری آمریکا هم به ۸۴۰ میلیارد و ۴۰۹ میلیون دلار رسیده است که ۳۰۰ میلیارد و ۶۲۰ میلیون دلار از این کسری مربوط به تجارت با چین است.

در بخش دارایی‌ها نیز مجموع دارایی‌های ملی آمریکا در ابتدای نوامبر، ۱۵۵ تریلیون دلار و ۵۴۴ میلیارد دلار و مجموع دارایی‌های خانوارهای آمریکایی ۱۲۹ تریلیون و ۳۲۴ میلیارد دلار برآورد شده است.

میزان بدهی‌های فزاینده دولت آمریکا در حالیست که این کشور همچنان در بین کشورهای جهان از نظر هزینه‌های نظامی رکورد دار است. تازه‌ترین آمار نشان می‌دهد هزینه‌های نظامی جهان از یک و ۹ دهم تریلیون دلار در سال ۲۰۱۹ فراتر رفت و در این میان نزدیک به ۷۵ درصد کل این هزینه‌ها مربوط به فقط ۱۰ کشور است که در بین آن‌ها آمریکا با صرف ۷۳۲ میلیارد دلار در صدر قرار دارد. هزینه‌های نظامی این کشور نسبت به سال ۲۰۱۸، ۵ و ۳ دهم درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۵۱٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha