۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
 ۴۵۰۰ تن انواع  کود کشاورزی در قزوین توزیع شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

 ۴۵۰۰ تن انواع  کود کشاورزی در قزوین توزیع شد

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان استان توزیع شده است.

به گزارش بازار، به نقل از جهاد کشاورزی قزوین، فاطمه خمسه در جلسه کمیته فنی کود قزوین که با حضور معاونین و مدیران دستگاه‌های تابعه و شهرستان ها در سالن جلسات جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیش از هشت هزار و ۷۳۶ تن انواع کود کشاورزی برای تامین شده است.

وی افزود: از این میزان کود تامین شده  بیش از پنج هزار و ۸۱۱ تن کود ازته، یک هزار و ۱۱۶ تن کود فسفاته و بیش از یک هزار و ۸۰۹ تن کود پتاس تامین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر تخصیص به‌موقع کود بین عوامل توزیع و تعاونی ها و نظارت بیشتر بر این مراکز تاکید و بیان کرد: این میزان کود به کشت محصولات زراعی پاییزه اختصاص داده شده است.

خمسه گفت: در توزیع فسفاته و پتاسه در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و برای ماه های باقی مانده سال زراعی جاری نیز پیش بینی و سهمیه لازم تامین شود.

وی افزود: برای جبران بخشی از هزینه کودهای کشاورزی بهره برداران می توانند با مشورت مراکز جهاد کشاورزی از کودهای زیستی جایگزین استفاده کنند.

خمسه گفت: کود یکی از مواردی است که باید تدابیر لازم برای تامین آن اندیشه شود تا موجب نارضایتی کشاورزان نشود.

وی تاکید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قزوین حداکثر تا پایان ۲۰دی ماه سال جاری سهمیه کود مورد نیاز استان را تامین و وارد انبارها کنند.

کد خبر: ۵۱٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha