۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
افزایش عرضه گوشت قرمز در میادین میوه و تره بار
رئیس ستاد تنظیم بازار اعلام کرد

افزایش عرضه گوشت قرمز در میادین میوه و تره بار

قبادی، رئیس ستاد تنظیم بازار گفت: با افزایش عرضه مستقیم گوشت قرمز در میادین میوه و تره بار سراسر کشور و حذف واسطه ها، این محصول پروتئینی با قیمت مناسب تری به دست مردم خواهد رسید.

به گزارش بازار، عباس قبادی در پایان جلسه ستاد تنظیم بازار افزود: با اشاره به گزارش‌هایی که در این جلسه مبنی بر میزان تولید گوشت قرمز ارائه شد بازار این محصول شرایط خوبی دارد و با عرضه مستقیم گوشت در میادین میوه و تره بار قیمت آن تعدیل خواهد شد.

وی با اشاره به تصمیم شب گذشته ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مبنی بر تسریع در ترخیص کالاهای اساسی گفت: امیدواریم بانک مرکزی نیز روند تخصیص ارز را سرعت بخشد تا بتوانیم همه کالاهای مورد نیاز کشور تا پایان امسال از جمله ۲ تا ۳ میلیون تن کالای رسوبی در بنادر و گمرکات کشور را در همین مقطع یکی دو ماهه، ترخیص و کالای مورد نیاز مردم تا پایان سال را تأمین کنیم.

رئیس ستاد تنظیم بازار ورود دستگاه‌های نظارتی و تشدید برخورد با تخلفات صنفی به ویژه در توزیع نهاده‌های دامی را از دیگر مصوبات جلسه ستاد تنظیم بازار عنوان کرد و افزود: با نظارت‌های انجام شده توزیع گسترده کالاهای مصرفی مردم بدون وقفه در سطح عرضه انجام خواهد شد و خوشبختانه گزارش‌های ارائه شده حاکی از این است که ورود و تولید کالاهای مورد نیاز سفره مردم شرایط بسیار خوبی دارد و در بحث ذخایر نیز ذخایر کشور مطلوب است و جای نگرانی از نظر تأمین این کالاها وجود ندارد.

 قبادی با بیان این با ورود نهادهای امنیتی و جهاد کشاورزی بحث توزیع نهاده‌های دامی بهبود خواهد یافت، گفت: امیدواریم تولید کنندگان با ورود نهاده‌های دامی بحث جوجه ریزی را با سرعت بیشتری انجام دهند تا کشور در زمینه تأمین مرغ در آینده مشکلی نداشته باشد.

وی با بیان این که بازار مرغ با ثبات‌تر شده است، افزود: اگر چه هم اکنون بازار یک اختلاف ۳ تا ۴ هزار تومانی با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار دارد، اما امیدواریم با توزیع نهاده‌های دامی بازار به ثبات بیشتری برسد.

رئیس ستاد تنظیم بازار در مورد توزیع روغن خام در سطح عرضه نیز گفت: براساس گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران روغن مورد نیاز خانوارها تأمین شده و در این زمینه مشکلی نداریم و با توزیع گسترده‌تر صف‌هایی که بعضاً برای خرید روغن خام تشکیل شده تا پایان هفته تمام خواهد شد.

 قبادی تأمین روغن مورد نیاز صنوف را نیز از دیگر مسائل مطرح شده در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار عنوان کرد و افزود: در این جلسه مقرر شد سهمیه ویژه‌ای در اختیار اتحادیه‌های صنفی به ویژه صنف قنادی‌ها قرار گیرد تا مشکل صنوف نیز در این زمینه حل شود.
 

کد خبر: ۵۱٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha