۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
تولیدکنندگان ۵ درصد اصل و سود وام بانکی را پرداخت کنند/ پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات بهین یاب
دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور اعلام کرد:

تولیدکنندگان ۵ درصد اصل و سود وام بانکی را پرداخت کنند/ پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات بهین یاب

دبیر ستاد ملی تسهیل ورفع موانع تولید کشور، گفت: با مصوبه جدید ستاد تسهیل، تولید کنندگان باپرداخت ۵ درصد اصل و سود تسهیلات دریافتی، یکسال تنفس و تقسیط ۵ ساله می توانند بدهی خود را تسویه کنند.

به گزارشبازار، به نقل  شاتا، میثم زالی از عزم جدی مسئولان کشور برای حل مشکلات واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: با مصوباتی که در ستادهای تسهیل کشور و استان‌ها داریم تلاش شده تا بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی شناسایی شده و با کمک دستگاه‌ها و بانک‌ها حل شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۶ هزار واحد تولیدی و صنعتی استان تصمیم گیری شده و با مصوبات ستاد تعدادی از واحدهای مشکل دار به چرخه تولید بازگشته و فعال شده‌اند.

۵۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل عملیاتی می‌شود

زا لی تصریح کرد: واقعیت این است که در خوش بینانه ترین حالت حدود ۵۰ درصد مصوبات ستادهای تسهیل در کشور اجرایی می‌شود که اگر به همین میزان هم قانع باشیم بخش زیادی از مشکلات حل شدنی است و کارخانه‌ها رونق می‌گیرند.

وی گفت: با کمک دستگاه قضائی، سازمان‌های صمت و دستگاه‌های خدمات رسان و بیمه و تأمین اجتماعی و بانک‌ها تلاش می‌کنیم تا مصوبات ستاد تسهیل اجرایی شود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور اظهار داشت: البته برخی واحدها فرسوده‌اند و توجیه اقتصادی خوبی برای ادامه تولید با روش گذشته را ندارند اما بقیه می‌توانند ظرفیت احیا و بازگشت به چرخه تولید را دارند.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب حدود یک دهه با نام گذاری سال‌ها به نام تولید و اقتصاد مسیر را برای مسئولان مشخص کرده‌اند و ما هم امسال جدی تر از گذشته در اجرای رهنمودهای رهبری تلاش می‌کنیم.

هیچ دلیلی برای توقف تولید پذیرفته نیست

زالی یادآور شد: در شرایط کنونی هیچ واحد تولیدی به دلیل بدهی بانکی، مالیاتی، بیمه‌ای نباید تعطیل شود و ما در ستاد تسهیل دنبال راهکارهایی برای کمک به واحدهای صنعتی مشکل دار هستیم.

وی گفت: مسیر رو به بهبودی است و در ستاد تسهیل به دستور وزیر صنعت در حال شناسایی قوانین مخل و مانع تولید هستیم و اگر به نحوی با کمک سران قوا و مجلس این موانع حل شود سال آینده در مسیر رفع موانع تولید گام‌های جدی برداشته خواهد شد.

مصوبه هشتاد و پنجمین جلسه ستاد تسهیل مشکل گشا است

زالی خبر خوشی به تولید کنندگان داد و اظهار داشت: یک مصوبه مهم در هشتاد و پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید آماده اجرا شده که تعیین تکلیف بدهی واحدهای تولیدی به بانک هاست.

وی اضافه کرد: باید بپذیریم که بانک‌ها توان محدودی در پرداخت تسهیلات دارند و ما با این مصوبه به واحدهای تولیدی کمک می‌کنیم تا بدهی خود را با کمک دولت بپردازند و ما همه را از سرفصل بدهکاران غیر جاری خارج می‌کنیم و اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از واحدها به چرخه تولید باز می‌گردند.

زالی گفت: با این مصوبه واحدهای تولیدی ۵ درصد از اصل و سود تسهیلات دریافتی خود از بانک‌ها را پرداخت می‌کنند و یک سال تنفس می‌گیرند و ۵ سال هم تقسیط شامل آنها می‌شود که گام عملی در حل مشکلات مالی صنعتگران است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور بیان کرد: این مصوبه از سوی شورای پول و اعتبار هفته آینده به بانک‌ها ابلاغ خواهد شد و اگر این طرح عملیاتی شود در دو ماه پایانی سال شاهد گشایش مهمی در حل مشکلات تولید خواهیم بود.

وی افزود: وقتی واحد تولیدی از دریافت تسهیلات محروم است یعنی شریان اقتصادی اش قطع شده و از خدمات بانکی و مالی محروم است و از طرفی اگر محدودیت‌های ایجاد شده از طرف سازمان مالیاتی و بیمه‌ای برداشته شود کارخانه‌ها از بحران خارج می‌شوند.

پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات بهین یاب

زالی گفت: حدود ۶۰ درصد از مراجعان کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را کسانی تشکیل می‌دهند که برای تعیین تکلیف بدهی بانکی درخواست و مطالبه دارند و اگر مصوبه هشتاد و پنجمین جلسه ستاد تسهیل عملی شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی اضافه کرد: ستاد تسهیل، تبصره ۱۸، رونق تولید و نوسازی و بازسازی از راهکارهای حمایتی دولت است که امسال رقمی معادل ۱۱ هزار میلیارد تومان در سامانه بهین یاب ثبت شده که اختصاص یافته و پرداخت شده که البته رقم کمی است و به همین دلیل تقاضا کردیم اگر تسهیلات جوابگو نیست این مصوبه تعیین تکلیف انجام شود تا کمک مؤثری به صنعتگران و تولیدکنندگان باشد.

زالی تصریح کرد: تلاش شده کارگروه استان‌ها اختیارات لازم را داشته باشند و بانک‌ها موظفند به مصوبات عمل کنند و از تهران اختیار بگیرند و مصوبات را اجرا کنند.

وی بیان کرد: با کمک سیستم بانکی و شورای پول و اعتبار در روزهای آینده این خبر خوش برای صنعتگران منتشر خواهد شد.

در ادامه سفر زالی به قزوین از سه واحد تولیدی آپادانا سرام، کاشی برلیان و کنتور سازی بازدید به عمل آمد.

کد خبر: ۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha