۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
ظرفیت تولید روغن بیش از ۳ برابر نیاز کشور است
معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

ظرفیت تولید روغن بیش از ۳ برابر نیاز کشور است

حنان، عضو هیئت مدیره و معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از وجود ۵۰ واحد تصفیه روغن نباتی و ۲۰ واحد روغن کشی در کشور خبر داد و گفت: این تعداد واحد یعنی بیش از سه برابر ظرفیت تولید و تصفیه در کشور وجود دارد که در سال جاری ۹۵۰ هزار تن روغن به چرخه توزیع وارد شده است.

به گزارش بازار، حسن حنان، عضو هیئت مدیره و معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه نباید به جامعه القا کنیم که در کشور روغن کمبود داریم و یا قیمت آن در حال افزایش است زیرا این امر باعث تحریک تقاضا خواهد شد، گفت: بازار روغن بسیار وسیع است و از نظر حساسیت نیاز مردم بعد از نان، برنج و گوشت مقام چهارم را دارد و این نشان از اهمیت و نیاز روزانه مردم است.

وی با اشاره به مصرف روغن در کشور بیان کرد: کل مصرف سالانه روغن در سال یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن است که حدودا هر ماه برای هر نفر یک کیلو و ۵۰۰ گرم روغن می‌شود. از این کل این مقدار روغنی که جامعه نیاز دارد، ۴۵ آن خانوار است و در فروشگاه‌های توزیع می‌شود و ۵۵ درصد آن در مصارف صنعتی است.

عضو هیئت مدیره و معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از وجود ۵۰ واحد تصفیه روغن نباتی و ۲۰ روغن کشی در کشور خبر داد و گفت: این تعداد واحد یعنی بیش از سه برابر ظرفیت تولید و تصفیه در کشور وجود دارد. از این محل، در هفت ماه نخست حدود ۹۵۰ هزار تن روغن وارد، تصفیه، تولید و در جامعه توزیع شده است.

وی از حضور ایران در یک جنگ تمام عیار اقتصادی که توسط دشمنان ایجاد شده گفت و ابراز کرد: در این شرایط باید صادقانه با مردم سخن گفت و با مدیریت فضا و امور نگذاریم مردم آسیب جدی ببینند.

کد خبر: ۵۱٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha