۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
پروانه فعالیت ۴۰۸ مشاور املاک در زنجان ابطال شد
رئیس اتاق اصناف زنجان:

پروانه فعالیت ۴۰۸ مشاور املاک در زنجان ابطال شد

زنجان- موسوی، رئیس اتاق اصناف زنجان گفت:پروانه فعالیت ۴۰۸ مشاور املاک در استان ابطال شده و طی یک ماه گذشته هم ۱۰۰ مشاور املاک به علت تخلف پلمب شده است. 

سید محمود موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار، بر لزوم ساماندهی مشاورین املاک در زنجان تاکید کرد و گفت: از یک سال گذشته ساماندهی و نظارت بر فعالیت و خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده و جلوگیری از انجام معاملات نامتعارف و پیش فروش ساختمان و کنترل مسائل ناشی ازآن در دستور کار است.

وی اظهار کرد: در جهت پیشگیری از وقوع تخلفات و اجرای موثر قانون، سامانه ثبت معاملات و املاک در کشور راه‌اندازی شده وصدور هر گونه قولنامه یا اجاره نامه فاقد کد رهگیری در استان زنجان ممنوع است.

رئیس اتاق اصناف زنجان، با بیان اینکه درگذشته  اطلاعات هزار و ۶۱۶ مشاور املاک در سامانه املاک ثبت شده بود، گفت: با ساماندهی که انجام شده مشاورین املاک درسامانه به هزار و ۲۰۸ مورد رسیده است.

موسوی تاکید کرد: پروانه  فعالیت ۴۰۸ مشاور املاک در استان زنجان ابطال شده طی یک ماه گذشته هم ۱۰۰ مشاور املاک به علت تخلف پلمب شده است. 

وی گفت: این سامانه تمامی مشاوران املاک دارای پروانه کسب معتبر را موظف می‌کند قراردادهای خرید، فروش، رهن و اجاره خود را در این سامانه ثبت کنند و کد رهگیری دریافت کنند و از این پس صدور قولنامه یا اجاره نامه فاقد کد رهگیری ممنوع بوده و با مشاورین املاک متخلف که از ثبت معاملات در سامانه یاد شده ممانعت کنند برخورد قانونی خواهد شد. 

رئیس اتاق اصناف زنجان، تصریح  کرد: از یک سال گذشته بازرسی از فعالیت مشاورین املاک با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تشدید شده و مشاورین املاک بدون پروانه کسب در زنجان پلمب می‌شوند و باید بنگاه‌های مشاور املاک در استان پروانه تخصصی لازم را اخذ کنند. 

کد خبر: ۵۱٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha