۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
برنامه ریزی برای افزایش تولید خودرو در نیمه دوم سال ۹۹
رئیس هیات عامل ایدرو خبر داد

برنامه ریزی برای افزایش تولید خودرو در نیمه دوم سال ۹۹

صالحی نیا، رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مراسم اهدا و ارسال اقلام کمک آموزشی خودرویی به هنرستان های فنی-حرفه ای کشور گفت: این اقدام در چارچوب مسئولیت اجتماعی به توسعه آموزشی کشور کمک می کند.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، محسن صالحی نیا با بیان اینکه این امر خود زمینه ساز تقویت زنجیره منابع انسانی صنعت خودرو و مهارت افزایی متخصصان آینده می شود، ابزار امیدواری کرد این نوع اقدامات در حوزه آموزش استمرار یابد.

رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره افزایش تولید گروه صنعتی ایران خودرو در شش ماه گذشته گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد افزایش بیشتر تولید در شش ماه دوم سال باشیم.

وی افزود : در طی یک تا ۲ هفته اخیر بحث‌هایی در خصوص سیاست های افزایش و نحوه تولید خودرو مطرح شده که در حال جمع بندی هستیم.

صالحی نیا همچنین تصریح کرد: حفظ حقوق مصرف کنندگان و نیز زنجیره تولید خودرو مد نظر است و برای کاهش قیمت تمام شده خودرو باید هزینه‌ها را در زنجیره تولید کاهش دهیم و با کمک مراجع مربوطه، بتوانیم روش‌های مناسب برای جلوگیری از زیان و اصلاح قیمت‌ها پیدا کنیم.

معاون وزیر صمت گفت: تعاملاتی را با شورای رقابت داریم. تجاری شدن خودروها و عرضه آن‌ها نکاتی است که باید مد نظر باشد و به نحو مطلوب به آن دست پیدا کرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با قدردانی از اقدام صورت گرفته گفت: تمایز جوامع امروز را باید در کیفیت نیروی انسانی جست وجو کرد. برخورداری از شایستگی حرفه‌ای و انسانی بسیار مهم است که به سطح کیفیت آموزش‌ها باز می گردد.

علیرضا کمره ای افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، کردستان و کهگیلویه و بویر احمد این هدایا را دریافت خواهند کرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تا کنون حدود ۷۵ هزار نفر از دانش آموزان در بحث صنعت خودرو آموزش دیده اند و هزار و ۲۷۳ هنرستان داریم که در حوزه خودرویی فعال اند.

مدیر عامل ایران خودرو نیز در مراسم اهدا و ارسال اقلام کمک آموزشی خودرویی به هنرستان‌های کم برخوردار کشور گفت: نخستین محموله شامل ۱۵۰ دست از موتور های مختلف تولید ایران خودرو، گیربکس، دیفرانسیل و مجموعه فرمان است.

فرشاد مقیمی این اقدام را در راستای حوزه مسئولیت اجتماعی توصیف و تصریح کرد ارسال این اقلام به هنرستان ها با هدف عدالت در توزیع اقلام کمک آموزشی، ارتقای دو سویه دانش و رشد صنعت خودرو، تدوین و گسترش دانش فنی تولید، و ارتقا خدمات پس از فروش است.

مدیر عامل ایران خودرو همچنین در باره آمار تولید این گروه گفت : از ابتدای سال، ایران خودرو در تولید خودروهای سواری ۵۴ درصد و تولید خودروهای سنگین ۴۲ درصد رشد داشته است.

کد خبر: ۵۱٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha