۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
طرح خط آهن «جیرفت ـ بم» به سمت صندوق توسعه ملی هدایت می شود
نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس:

طرح خط آهن «جیرفت ـ بم» به سمت صندوق توسعه ملی هدایت می شود

کرمان- عظیمی، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: طرح خط آهن جیرفت ـ بم باید به عنوان یک خط ملی یعنی خط آهن جیرفت ـ جاسک تعریف شود تا بتوانیم از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کنیم.

ذبیح‌الله عظیمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اهمیت خط آن جیرفت و تشریح مشخصات فنی آن اظهار داشت: این خط ۱۲۰ کیلومتر طول دارد که با توجه به صعب العبور بودن برخی مناطق عبور خط، اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۷۵۵ میلیارد تومان برای اجرای آن نیاز است.

وی عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز این پروژه بسیار قابل توجه است و حتی اگر سالی ۵۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شود، ۱۰۰ سال طول می کشد تا این مسیر تکمیل شود.

عظیمی تاکید کرد: این طرح در حال حاضر از نظر سازمان مدیریت و برنامه ریزی توجیه اقتصادی ندارد اما در صورتی که تامین بار کافی برای حمل و نقل تضمین شود، می توان این طرح را با همراهی وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن پیش برد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با اشاره به اینکه جیرفت قطب تولید محصولات کشاورزی در منطقه جنوب شرق کشور به شمار می رود، افزود: این ویژگی نیز می تواند راه اندازی خط آهن جیرفت ـ بم را توجیه پذیر کند.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از راه های توجیه اقتصادی این خط، حمل و نقل ریلی مواد معدنی برشمرد و افزود: احداث این خط، حمل و نقل بار در زمینه های کشاورزی، معدنی و سایر تولیدات جنوب شرق کشور را تسهیل می کند.

عظیمی همچنین تصریح کرد: برای اینکه برای این پروژه راه حلی برای اجرا پیدا کند، می توان آن را در قالب یک پروژه ملی تعریف کرد یعنی راه آهن بم ـ جیرفت را در قالب راه آهن جیرفت ـ جاسک تعریف کرد.

وی اظهار داشت: در صورتی که این خط به یک خط ملی تبدیل شود می توان بخشی از بودجه آن را از صندوق توسعه ملی تامین و هر چه سریع‌تر آن را آغاز کرد.

کد خبر: ۵۱٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha