۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
تخفیف مالیاتی کارساز نیست؛ وزارت گردشگری بسته حمایتی تعریف کند
معاون اسبق رئیس جمهور در حوزه گردشگری:

تخفیف مالیاتی کارساز نیست؛ وزارت گردشگری بسته حمایتی تعریف کند

ملک زاده، معاون اسبق رئیس جمهور در حوزه گردشگری بیان کرد: وزارت گردشگری هنوز هیچ بسته حمایتی را برای دوران کرونایی تعریف نکرده است.

به گزارش بازار، محمدشریف ملک زاده، معاون اسبق رئیس جمهور در حوزه گردشگری گفت: یکی از موارد پیش بینی شده در چشم انداز ۱۴۰۴ ورود ۲۰میلیون گردشگر به داخل ایران بود که در حال حاضر با مشکل شیوع کرونا در جهان و ایران مواجه شدیم.

وی جهش فوق العاده بیماری کووید ۱۹ را در ماه‌های نیمه دوم امسال پیش بینی کرد و گفت: تا به الان ۳۴۵ جهش در ژن این ویروس ایجاد شده و بنده بارها پیشنهاد دادم که دولت ماسک و مواد ضدعفونی کننده رایگان در اختیار اقشار کارگری و کارمندان و کم درآمد قرار دهد.

معاون اسبق رئیس جمهور در حوزه گردشگری با اذعان به ناتوانی اقشار کارگری و کم درآمد در تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده گفت: اگر دولت ماسک را برای مردم اجباری کرده باید شرایط آن را هم فراهم کند و ماسک رایگان در اختیار مردم قرار دهد.

ملک زاده با اعلام اینکه صنعت گردشگری جهان سقوط کرده و سازمان جهانی گردشگری ملل متحده هم در طول این مدت نتوانسته دردی را از این صنعت دوا کند یادآور شد: بسیاری از کشورها بسته‌های حمایتی برای گردشگری خود در نظر گرفتند تا با این اقدام از بیکاری نیروی انسانی و تعطیلی گردشگری در کشورشان جلوگیری کنند.

وی با انتقاد از اینکه وزارت گردشگری ایران هیچ بسته حمایتی را برای این ایام تعریف نکرده گفت: کاهش مالیات کار درستی نیست؛ وزارتخانه اول باید مشکل اشتغال را حل کند و تخفیفات مالیاتی را برای سال‌های آینده در نظر بگیرد ضمن اینکه بانک‌ها هم می‌توانند مدت زمان بازپرداخت تسهیلات گردشگری در این شرایط را بیشتر کنند و یا تخفیف دهند.

معاون اسبق رئیس جمهور در حوزه گردشگری همچنین از آئین نامه‌های متناقض دستگاه‌ها در حوزه گردشگری هم انتقاد و اظهارکرد: به عنوان مثال استان سیستان و بلوچستان جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار ویژه‌ای دارد، اما متأسفانه هنوز دولت زیرساخت‌ها را فراهم نکرده و حتی به سرمایه گذاران بومی هم اجازه فعالیت نمی‌دهد.

ملک زاده با تأکید بر ضرورت اعتماد دولت به بخش خصوصی در حوزه گردشگری گفت: بخش خصوصی ما به بالندگی لازم رسیده و این مدیران سیاست گذار و تصمیم ساز هستند که هنوز به بالندگی کافی نرسیده‌اند.

کد خبر: ۵۱٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha